- MarioBMX24 augustus 2018 om 23:38
Hoi Tandor,
ten tijde van schrijven heb ik 3 weken geleden sexueel ombeschermd contact gehad met een NLvrouw. Aangezien ik toch niet wou,duurde het slechts 20 seconden. ik ben niet klaargekomen in haar. echter nadien begon de ellende voor mij omdat ik bang ben dat zij missch wel hiv heeft. Eindstand na 11 dagen soa test gedaan chlamydia en gonoroe allebei negatief. Na 17 dagen chlamydiatest gedaan weer negatief. Sinds het gebeuren elke dag mijn temo gemeten en kwam geen een keer boven de 37.1 uit. Na 3 weken (24 augustus) begin ik redelijk ziek te worden(geen koorts) met hoofdpijn en spierpijn. De spierpijn zit er trouwens al iets langer,missch wel door spanning en de hoofdpijn is best wel hinderlijk en ik voel me aardig warm in mijn lichaam,maar geen koorts. Mijn angst is dat ik toch hiv heb opgelopen en mijn vraag is wanneer kan ik (zsm) een betrouwbare test doen en welke specifieke symptomen zou je moeten krijgen voor een acute hiv infectie. Is het 1 specifieke symptoom of moet je echt meerdere symtopmen tegelijk krijgen om HIV te vermoeden. Is het ook mogelijk dat je gewoon een griepvirus oploopt en dat ik me missch daarom zo bang maak of niet?
ik zou het op prijs stellen als ik een goed antwoord zou krijgen ipv een korte dat zijn geen hiv symptomen
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2018 om 13:22dat zijn toch geen HIV klachten. je kunt vanaf 6 weken na het contact een HIV test katen doen, maar ik denk echt niet dat het nodig is
ReagerenMarioBMX25 augustus 2018 om 23:01maat ik heb echt totaal geen kracht in mijn handen en benen. Kan dat wel op een symptoom duiden?
ReagerenJohn (moderator)
26 augustus 2018 om 01:50Nee, dat heeft met HIV helemaal niks te maken. Eerder met stress en angst
ReagerenMarioBMX26 augustus 2018 om 16:23Dag Tandor,
bedankt voor je reactie. Ik voelde toch echter de noodzaak om te schrijven nog een keer. Ik merk aan mijn kleren dat ik ben afgevallen sinds ik kij zorgen hierover begon te maken. Verder weet ik ooknwel dat ik op den duur een test moet doen om het uit te sluiten. Nogmaals in het kort,ik meet mijn temp nog steeds dagelijks en nog steeds geen koorts . Wel vermoeidheid en spierpijn alleen u gaf aan dat dat ook door de stress kan komen. Waar zou ik echt specifiek op moeten letten indien er een acute infectie zou optreden? Het is nu 3 weken op de kop af en tot op heden ben ik niet ziek geweest of heb ik me ziek gevoeld. Alleen zoals ik al zei merk ik wel dat ik nu gewicht begin te verliezen en mijn eetlust eigenlijk totaal verdwenen is. Ik hoop dat u de moeite wilt nemen om nogmaals op mijn vragen cq zorgen te reageren.
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 00:49Zoals ik al schreef, denk ik dat het alles met angst en stress te maken heeft. Het zijn geen HIV klachten.
ReagerenMarioBMX31 augustus 2018 om 12:14Bedankt voor je reactie Tandor,
Ik heb woensdag AS een afspraak bij een kliniek voor een HIV test. Normaal gesproken zou ik het via de huisarts doen,maar die zegt dat ik 12 weken moet wachten. Als ik woensdag de test doe,dan is het 4enhalf weken geleden dat ik risico contact heb gehad. Mijn vraag is: is deze 4 weken test betrouwbaar of niet?
Moet ik hem,indien negatief, na en x tijd herhalen of zegt deze test al voldoende over het al dan niet aanwezig zijn van hiv?Alvast bedankt vor uw reactie
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2018 om 02:144,5 week is weliswaar betrouwbaar , maar in de regel wordt er dan toch nog een controletest gedaan op 8 weken
ReagerenMarioBMX5 september 2018 om 12:49Dank voor je reactie Tandor,
Het is nu bijna 5 weken geleden en ik heb veel rode vlekjes cq puistjes op mijn voorlichaam gekregen. Ook heb ik een loopneus gekregen en loop ik veel te niezen. Ik moet wel zeggen dat ik mijzelf heb geschoren over mijn hele voorhuid dus ik weet niet of het daaraan kan liggen. Maar als ik het goed lees kan het niet anderd zijn dan dat dit de symptomen zijn van een acute infectie. Ik heb tot op de dag van vandaag geen koorts gehad. Ik ben echt doodsbang dat ik het wel heb opgelopen.
ReagerenTYT555 september 2018 om 15:28@MarioBMX: je zou vandaag een test laten doen toch?
Overigens denk ik dat je je veel te druk maakt. Ik ben geen dokter, maar de klachten die je beschrijft lijken niet op een acute hiv infectie. Je bent jezelf gek aan het maken.
ReagerenMarioBMX5 september 2018 om 21:04Ik heb idd de test gedaan en godzijdank was die negatief. Ik zal niet ontkennen zoals wel reeds bekend is,dat het 5 weken lang mijn leven heeft beheerst. Moreel van dit schrijven is eigenlijk het volgende: Als je iemand niet kent,doe het nooit onveilig want je gaat psychisch naar de klote als je denkt dat je hiv hebt opgelopen. Ten tweede: NOOIT maar dan ook NOOIT gaan googelen op symptomen omdat je de meest erge verhalen en aandoeningen te lezen krijgt en dat gaat door je hoofd spoken. Ik heb mijn les voor eens en voor altijd geleerd. Ik dank een ieder voor zijn/haar reactie op mijn vragen en ik ga dit hoofdstuk voor eens en altijd afsluiten
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2018 om 01:48Dat zal toch echt van het scheren zijn. Het zijn allemaal geen HIV klachten
ReagerenMarioBMX6 september 2018 om 18:32Ok en dan het volgende: DESC in nieuw vennep zegt dat je na 4 weken 100% zekerheid hebt. De arts zei ook tegen mij dat je na 4 weken kunt testen en dat de uitslag dan al betrouwbaar is,dus je hoeft in niet meer te testen zei ze tegen mij. Nu lees ik dat sommigen zeggen dat je bij 4 weken niet betrouwbaar kunt testen. Wie o wie heeft een simpele maar duidelijke richtlijn of de test na 4.5 weken betrouwbaar is of niet?
ReagerenMarioBMX9 september 2018 om 02:03John (moderator)
9 september 2018 om 09:10dat zal toch eerder een verkoudheid zijn. je kunt vanaf 4 weken toch al betrouwbaar testen
Reageren