Zoeken Vraag het forum

Alle symptomen van Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hivangst

Dag John,

Nog een vraagje. Ik heb in mijn nek 2 vergrote lymfeklieren klieren zitten die echt 2cm zijn ofzo. Nu vertelde je dat lymfklieren bij hiv ook vergroot zijn in de oksels en liezen. Zijn ze daar dan ook minimaal 1.5 cm en dus makkelijk te voelen?

John (moderator)

Ja. groter dan 1,5 cm hard, pijnlijk niet beweegbaar en heel goed te voelen

Reageren
    Hivangst

Dat heb ik dus wel in mijn nek aan beide kanten maar in mijn liezen en oksels kan ik ze niet ontdekken.

Klopt het dat ze bij een hivinfectie dan ook bij de liezen en oksels zo zouden zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt. Op meerdere plekken in het lichaam

Reageren
    Hivangst

Day John.

Ik heb de uitslag terug van mijn hiv 4de generatie test en syfilis test.

Ze zijn afgenomen op 6weken en 1 dag na risico. Beide testen zijn negatief.

Er is bij syflis getest op Treponema pallidum zoektest. Staat op het labformulier. Is dit inderdaad een syfilis test?

Daarnaast ik heb dus klachten waarvan ik dacht dat die van hiv kwamen. Kan ik dit nu definitief uitsluiten of is hertesten op 12 weken nodig? Zelfde vraag voor syfilis En als mij klachten van hiv zouden komen was de test dan sowieso positief?

Reageren
    John (moderator)

Ne hebt in ieder geval geen HIV. dat staat vast. En ja het was een syfilis test

Reageren
    Hivangst

Dus de hivtest op 6 weken is betrouwbaar en niet nodig om te herhalen?

En geld dat ook voor syfilis? Op GGD lees ik namelijk weer 12 weken voor beide

Reageren
    John (moderator)

dat is voldoende

Reageren
    Hivangst

Oké top bedankt.

Ander vraagje. Ik ben in 2006 gevaccineerd tegen hepatitis b. Ik zou minimaal 15 jaar beschermd zijn stond er op mijn uitslag.  Ik neem aan dat ik dus geen hepatitis b heb op kunnen lopen?

En volgens jaar is dat dus verlopen moet je dan opnieuw vaccineren?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou alleen vastgesteld kunnen worden met een titerbepaling. Opnieuw vaccineren zou dan inderdaad weer zinvol zijn

Reageren
    Hivangst

Oké bedankt. Maar als ik dat dus doe als de 15 jaar voorbij zijn is dat vroeg genoeg?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ik zo niet beantwoorden. In principe wel, maar het hangt van de titer af.

Reageren
    Hivangst

Oké bedankt

Reageren
    Hivangst

Dag John,

Ik ben gister naar de huisarts geweest om te laten kijken naar het zweertje op mijn eikel en steken in mijn plasbuis. en mijn keelpijn en spierpijn. Ik heb daar het hele verhaal gedaan.

Omdat de hiv en syfilis test na 6 weken ook negatief waren mag ik een soa van hem uitsluiten. Maar waar komen mijn klachten dan vandaan.

Keelpijn: hij heeft in mijn mond gekeken en het ziet iets rood maar verder niet. Hij adviseert om het nog 4 weken aan te kijken. Lymfeklieren zijn iets opgezet maar niet schrikbarend volgens de huisarts.

Plekje eikel: hij adviseert een foto te maken en als het niet groter word te accepteren. Is dit normaal? Het steekt in mijn plasbuis. Ook dit moet ik nog maar 4 weken aankijken.

Spierpijn: zou nog van de stress kunnen zijn.

Mijn vraag is dit normaal? Aangezien ik overal lees dat als keelpijn na 2 weken niet over is je naar de dokter moet?

En zweertje kun je dus gewoon aankijken? En Accepteren? En als ik geen soa heb wat heb ik dan wel wat zou verder zulke klachten kunnen geven?

Reageren
    John (moderator)

Heb je ueberhaupt wel een zweertje? En keelklachten zijn in de tijd van het jaar niet zo vreemd,

Reageren
Reageer op: Alle symptomen van Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.