- Hivangst29 januari 2020 om 18:09
Gelijk nog een vraagje. Ik lees op internet dat zweertjes bij acute hiv ook op je geslachtsdeel kunnen zitten. Klopt dit? Want die heb ik dus ook namelijk raak helemaal in paniek zo
John (moderator)
29 januari 2020 om 18:21Het risico bij orale seks is nagenoeg nihil… In veel gevallen krijg je niet eens een test bij de GGD vanwege dit lage risico
Reageren
Stop met speuren op internet.Doe bij 4 weken een testHivangst29 januari 2020 om 18:59Dat ga ik zeker doen John.
En klopt dit?
Als je een acute hiv infectie hebt is dit altijd met hoge koorts. Andere symptomen die je hebt zonder hoge koorts wijzen dus niet op acute hiv?
ReagerenHivangst1 februari 2020 om 20:24Beste John.
Ik heb pijn aan mijn plasbuis en de plekken kijken zich verder uit te breiden. Ik kan hier alleen geen foto plaatsen omdat ze te groot zijn. Kan ik dit eventueel mailen?
ReagerenHivangst1 februari 2020 om 21:07Thanks heb ze gestuurd
ReagerenHivangst2 februari 2020 om 18:47Dag John. Op dit moment heb ik al 2 weken en 4 dagen erge keelpijn. Als dit van hiv zou komen blijft dat dan zo lang?
Ene moment denk ik gelukkig het trekt weg en een dag later is het weer helemaal terug. Ook erg opgezette klieren in mijn hals. Ik lees namelijk dat een keelontsteking niet langer dan 2 weken duurt.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2020 om 19:07Dat heeft met HIV niks te maken
ReagerenHiv angst3 februari 2020 om 17:23Dag John,
Ik heb net uitslag van de GGD gehad.
De testen op 17 dagen zijn als volgt.
Chlamydia negatief
Gonorroe negatief
Uitstrijk zweertje penis op syfilis negatief
Bloedtest syfilis en hiv negatief.
2 vragen. Kan ik Clamydia en gonorroe nu uitsluiten?
En betekend dit dat de klachten dan toch van hiv zullen komen? Omdat dit te vroeg is getest? (Zweertje penis opgezette pijnlijke lymfklieren en flinke keelontsteking?)
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2020 om 17:4917 dagen is voor HIV te vroeg.Maar ik zie er geen HIV klachten in
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2020 om 17:51Chlamydia en gonorroe zijn dan in ieder geval niet aanwezig. Voor syfilis moet ik een slag om de arm houden. Dat kan pas getest worden vanaf 4 weken. Het zweertje heeft in ieder geval een andere oorzaak
ReagerenHivangst3 februari 2020 om 19:05Bedankt John.
Nu zat ik nog te denken. Ik moest eerste straal urine opvangen in een potje voor chlamydia en gonorroe. Dit was een potje van 100cc. Vervolgens moest ik dit met een soort opzuigding in een buisje doen. Hier ging maar 20 cc in ofzo. Nu zat ik te denken heb ik dan niet teveel geplast wat de test beïnvloed heeft?
En voor hiv is inderdaad te vroeg getest. Maar mijn klachten waren al wel aanwezig. Zou als de klachten van hiv zijn die dan al wel positief zijn uitgeslagen? Of ook niet?
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2020 om 19:50De hoeveelheid maakt niets uit.
ReagerenHivangst6 februari 2020 om 16:55Dag John. Ik merk dat ik met weg druk over hiv blijf maken. Nu wilde ik eerst wachten op 6 weken maar wil toch al bij 4 weken gaan testen.
Hoe betrouwbaar is de test na 4 weken en na 6 weken. Zit er veel verschil in percentuele gezien?
En is syfilis al wel na 4 weken te testen of is dit ook nog te vroeg?
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2020 om 17:28Syfilis kan vanaf 4 weken worden getest. Hiv kn eveneens vanaf 4 weken. De test is zeker betrouwbaar 96-98%. bij 6 weken ligt het percentage nog wat hoger. Boven 99%
ReagerenHivangst8 februari 2020 om 23:04Dag John had nog een vraagje.
Al mijn lymfeklieren zijn opgezwollen. (oksels, liezen,nek) kan dit überhaupt van iets anders komen dan hiv of Pfeiffer? Als ze allemaal zijn opgezwollen bedoel ik dan.
Uitslag bij hiv zijn dat een paar plekjes die komen en gaan op de borst of zit je er echt helemaal onder?
Reageren