Zoeken Vraag het forum

Alle symptomen van Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hivangst

Gelijk nog een vraagje. Ik lees op internet dat zweertjes bij acute hiv ook op je geslachtsdeel kunnen zitten. Klopt dit? Want die heb ik dus ook namelijk raak helemaal in paniek zo

John (moderator)

Het risico bij orale seks is nagenoeg nihil… In veel gevallen krijg je niet eens een test bij de GGD vanwege dit lage risico
    Stop met speuren op internet.Doe bij 4 weken een test

Reageren
    Hivangst

Dat ga ik zeker doen John.

En klopt dit?

Als je een acute hiv infectie hebt is dit altijd met hoge koorts. Andere symptomen die je hebt zonder hoge koorts wijzen dus niet op acute hiv?

Reageren
    Hivangst

Beste John.

Ik heb pijn aan mijn plasbuis en de plekken kijken zich verder uit te breiden. Ik kan hier alleen geen foto plaatsen omdat ze te groot zijn. Kan ik dit eventueel mailen?

Reageren
    Hivangst

Thanks heb ze gestuurd

Reageren
    Hivangst

Dag John. Op dit moment heb ik al 2 weken en 4 dagen erge keelpijn. Als dit van hiv zou komen blijft dat dan zo lang?

Ene moment denk ik gelukkig het trekt weg en een dag later is het weer helemaal terug. Ook erg opgezette klieren in mijn hals. Ik lees namelijk dat een keelontsteking niet langer dan 2 weken duurt.

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niks te maken

Reageren
    Hiv angst

Dag John,

Ik heb net uitslag van de GGD gehad.

De testen op 17 dagen zijn als volgt.

Chlamydia negatief

Gonorroe negatief

Uitstrijk zweertje penis op syfilis negatief

Bloedtest syfilis en hiv negatief.

2 vragen. Kan ik Clamydia en gonorroe nu uitsluiten?

En betekend dit dat de klachten dan toch van hiv zullen komen? Omdat dit te vroeg is getest? (Zweertje penis opgezette pijnlijke lymfklieren en flinke keelontsteking?)

Reageren
    John (moderator)

17 dagen is voor HIV te vroeg.Maar ik zie er geen HIV klachten in

Reageren
    John (moderator)

Chlamydia en gonorroe zijn dan in ieder geval niet aanwezig. Voor syfilis moet ik een slag om de arm houden. Dat kan pas getest worden vanaf 4 weken. Het zweertje heeft in ieder geval een andere oorzaak

Reageren
    Hivangst

Bedankt John.

Nu zat ik nog te denken. Ik moest eerste straal urine opvangen in een potje voor chlamydia en gonorroe. Dit was een potje van 100cc. Vervolgens moest ik dit met een soort opzuigding in een buisje doen. Hier ging maar 20 cc in ofzo. Nu zat ik te denken heb ik dan niet teveel geplast wat de test beïnvloed heeft?

En voor hiv is inderdaad te vroeg getest. Maar mijn klachten waren al wel aanwezig. Zou als de klachten van hiv zijn die dan al wel positief zijn uitgeslagen? Of ook niet?

Reageren
    John (moderator)

De hoeveelheid maakt niets uit.

Reageren
    Hivangst

Dag John. Ik merk dat ik met weg druk over hiv blijf maken. Nu wilde ik eerst wachten op 6 weken maar wil toch al bij 4 weken gaan testen.

Hoe betrouwbaar is de test na 4 weken en na 6 weken. Zit er veel verschil in percentuele gezien?

En is syfilis al wel na 4 weken te testen of is dit ook nog te vroeg?

Reageren
    John (moderator)

Syfilis kan vanaf 4 weken worden getest. Hiv kn eveneens vanaf 4 weken. De test is zeker betrouwbaar 96-98%. bij 6 weken ligt het percentage nog wat hoger. Boven 99%

Reageren
    Hivangst

Dag John had nog een vraagje.

Al mijn lymfeklieren zijn opgezwollen. (oksels, liezen,nek) kan dit überhaupt van iets anders komen dan hiv of Pfeiffer? Als ze allemaal zijn opgezwollen bedoel ik dan.

Uitslag bij hiv zijn dat een paar plekjes die komen en gaan op  de borst of zit je er echt helemaal onder?

Reageren
Reageer op: Alle symptomen van Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.