- Marco27 februari 2018 om 17:48
Beste,
Ik heb onlangs (heel erg dom) onveilige seks gehad met een prostituee. Dit was ongeveer 3 weken geleden inmiddels. Het bleek dat ik gonorroe had opgelopen en ben daar inmiddels voor behandeld. Nu ga ik mij binnenkort laten testen op HIV. Ik lees heel veel dingen over symptomen en de kans op hiv. Hier maak ik mij ernstig zorgen over.
Het contact was enkel vaginaal. Daarnaast heb ik sinds deze week wat klachten, zoals stekend gevoel bij mijn ballen en iets daarboven en in mijn hals en een klein beetje hoofdpijn. De huisarts zei iig dat ze niet kon merken dat mijn ballen opgezwollen waren verder.
Wellicht dat dit iets met de zorgen en stress heeft te maken? Ik heb vorig weeekend ook een crematie gehad van mijn grootmoeder en het is behoorlijk hectisch binnen de familie.
Morgen laat ik mij alvast testen, omdat prostitutuee’s een risiscogroep zijn toch? En ik las dat HIV vaak overslaat in combinatie met een andere soa. Dinsdag heb ik dan de uitslag en weet ik voorlopig iig waar ik aan toe ben tot ik de meer zekere test doe over een aantal weken.
Iemand wat tips over de kans?
22 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 18:47Het zijn in ieder geval geen HIV klachten. Ik denk dat het toch met stress/angst te maken heeft
ReagerenMarco27 februari 2018 om 19:00Oke, maar er is wel een verhoogde kans op hiv als je ook gonorroe oploopt toch?
Reagerenanoniem27 februari 2018 om 19:22ben net zo stom als jij geweest ook gonorroe opgelopen voor een jaar terug kreeg ik erg last van mijn rechter zij dus de schrik zat er goed in heb me vier keer laten testen alles negatief gelukkig dokter zei gelijk al kans op hiv heeeeel klein is
ReagerenMarco27 februari 2018 om 19:42anoniem27 februari 2018 om 19:50ja ook met een prostituee verder niets opgelopen wel veel klachten maar denk dat het vooral stres was
ReagerenMarco27 februari 2018 om 20:23oke, maar zijn prostitutees geen hoge risico groepen mbt dit? Dat gaf mijn huisarts iig aan.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 20:50Niet perse
ReagerenMarco27 februari 2018 om 22:53oke, dat is dan enige geruststelling. Dacht dat symptomen als steken in de lies en nek wel onderdeel waren van hiv, ook buikpijn. Maar dit kan ook door stress komen?
maa
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 22:55Dat zou zeker kunnen
ReagerenKep28 februari 2018 om 07:40Balen dat je gonorroe opgelopen hebt. Kans op hiv is klein, maar niet 0. Over het algemeen is het risico hiv groter als je een ontsteking hebt door soa of een zweer. Dus niet als je gonorroe opgelopen hebt. Wel is de kans dat de gene die gonorroe gegeven heeft, ook een andere soa heeft. Vooral als ze het vaker onveilig doet.
Je kunt na 4 weken al een 4gen doen en dan weet je her zeker.
ReagerenMarco28 februari 2018 om 08:06oke en met ‘Andere soa’ doel je ook op hiv? Want ben verder al op alles getest.
ReagerenKep1 maart 2018 om 15:53Niet perse. Het is alleen zo dat de kans op een co soa een stuk groter. Bv herpes etc
ReagerenMarco2 maart 2018 om 15:17Oke,
Het is nu zo een 3 weken geleden sinds het contact. Ik heb wel iets van jeuk soms, maar dit komt wellicht door het warme douchen wat ik iedere dag doe. Verder een lichte hoofdpijn, en wat pijn bij mijn ballen en blaas. Soms ook wat in mijn onderrug of zij. Ik lees dat dit wel symptonen zijn van HIV. Kan dit kloppen? Of is het nog steeds te wijden aan stress?
Ik heb mij een aantal dagen geleden laten testen op hiv. Wellicht wat vroeg, maar wilde het alvast eens doen.
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2018 om 16:13Het kan van alles zijn maar HIV klachten zijn het niet
Reageren