- Mark30 juli 2017 om 01:24
Beste,
ik ben een man van 31 en ik wil even mijn verhaal hier kwijt op zoek naar wat meer informatie.
Ik heb eergisteren onveilige sex (laten pijpen en vaginale penetratie gedurende een half uur) gehad met een thuis prostituee en ik ben hierbij in haar klaargekomen.
Ik weet het giga stom, maar in het moment mezelf laten gaan en nu enorme spijt.
Nu is mijn vraag hoe groot is het risico dat ik een HIV infectie op heb gelopen?
Ik maak mezelf helemaal gek en ja ik weet een test doen geeft uitslag maar dit kan pas na 4 weken op zijn vroegst. Zij zelf geeft aan gezond te zijn n.a.v. een recente test vanuit haar zwangerschap maar als ze het met mij onveilig deed dan zal ze dat waarschijnlijk vaker doen… hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven met een voorzichtige indicatie.
alvast bedankt
groetjes,
een Zeer bezorgd iemand
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 01:29Ik denk dat de kans klein is. Wat HIV betreft. Maar een garantie kan ik niet geven.
Voor andere soa’s is dat niet het geval, want blijkbaar neemt ze het niet zo nauw met de veiligheid. Ik zou over 2 weken in ieder geval een soa test laten doen.
ReagerenMark30 juli 2017 om 01:55Bedankt voor de snelle reactie.
Wel een geruststelling enigszins. Waardoor denk je dat de kans op HIV klein is? Omdat ze 6mnd zwanger is? Of vanwege het eenmalige contact?
Ik ga je advies opvolgen en over 2 weken de soa test doen. Raad je ook een HIV test aan bij 4 weken of is dat alleen maar ingeval ik de symptomen zou krijgen?
ow en een laatste vraag: een Pep kuur is dat een optie ivm de risicogroep van ee prostituee of is dat niet mogelijk ivm de llage kans op hiv infectie?
Excuus voor de vele vragen. Ik hoor graag van je wat ik het beste kan doen.
Grtjs
M
ReagerenJohn (moderator)
30 juli 2017 om 10:33Bij hetero seksuele contacten is het risico doorgaans minder dan 0,1%. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Bij anaal verkeer zou de kans beduidend hoger zijn geweest.
Je kunt contact opnemen met de soaaids lijn om te vragen of een PEP kuur noodzakelijk is. Maar dan moet je daar niet langer mee wachten. Een PEP kuur MOET binnen 72 uur maar liefst sneller worden gestart.
Ik zou wel een test doen over 4 weken. Al is het maar voor je eigen geruststelling
ReagerenKL3 januari 2022 om 12:20Sara3 januari 2022 om 16:35Ik heb een vraagje, namelijk als je seks hebt en hij komt klaar in mij hoe kan dat alles er drek terug uit valt ? Blijft er zelf iets in de vagina?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2022 om 16:39Er blijft genoeg achter om zwanger te raken
ReagerenSara3 januari 2022 om 16:44Hoe snel geraakt iemand eigelijk zwanger ?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2022 om 16:58Tja…. dat is moeilijk te zeggen. De een erg snel en de ander niet
ReagerenJulia12 januari 2022 om 00:26Hoe snel je zwanger raakt heeft uiteraard ook met het moment in je cyclus te maken. Als je rond je ovulatie onbeschermde seks hebt met ejaculatie is de kans aanzienlijk groter dan op een ander moment in je cyclus. Kans op zwangerschap is er altijd, en bij onbeschermde seks natuurlijk groter
Reageren