Zoeken Vraag het forum

Oorzaak herpes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stresskipje1988

Hallo,

Ik ben afgelopen dinsdag naar de dokter geweest met flinke vaginale klachten (deze begonnen een week daarvoor). Zij heeft mij toen verteld dat ik helaas genitale herpes heb gekregen. Ze vertelde me dat het herpesvirus waarschijnlijk de oorzaak was van mijn pijnlijk gezwollen keel (wat 2 weken geleden al begon).
    Nu heb ik een vaste relatie sinds grofweg een maand geleden (ietsjes langer). De laatste keer dat wij seks hadden was zo’n 4 dagen voordat ik ziek werd.
    De dokter vertelde me dus dat de kans groot is dat ik het van mijn vriend heb gekregen, en dat ik daar even met hem een gesprekje over moet hebben.
    Nu is mijn vraag: kan hij dit virus al bij zich hebben gedragen en mij in een later stadium van de relatie (na 1.5 week ong) besmet hebben (wij hebben regelmatig seks gehad in die 1.5 week), OF, heeft hij dit virus opgelopen vlak voordat ik het opliep (tijdens onze relatie dus)? En duidt dat dan per se op overspel?
    Wat is het meest logisch?
    Alvast bedankt.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik vrees toch het laatste….tenzij hij een koortslip had

Reageren
    Manfred

Hoi Johan,

Hoezo dan…..Herpes geeft 15% viral shedding zonder symptonen….Kan dus zijn dat hij het al veel.langer had zonder het te weten…

Reageren
Reageer op: Oorzaak herpes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.