- Mieke10 oktober 2022 om 13:38
Hallo,
Ik zit hier enorm mee, vorige week dindag werd ik grieperig. Woensdag last van blaasjes bij mijn schaamlippen rare donkere afscheiding, donderdag dokter gebeld.
Dokter zij waarschijnlijk herpes, is getest maar geen uitlslag nog.Ik heb een relatie van bijna 6 jaar met mijn vriend, hij zweert er op dat hij niet is vreemd gegaan en is zelfs boos op mij als ik het wel zou hebben. Want dan zou ik dus vreemd zijn moeten gegaan, wat echt niet zo is .
Kan het zijn dat hij het al heeft maar nooit door heeft gehad? Zondag 2 oktober zag ik namelijk een soort korstje op zn penis onder aan. Toen niet over na gedacht, maar nu ga je na denken over alles.
Zaterdag 1 oktober en zondag 2 oktober hebben we sex gehad dindag 4 oktober kreeg ik last.
Die zaterdag hebben we wel een feest gehad in de kroeg, kan het nog zijn dat het door vieze glazen is gekomen? Hij heeft wel een wondje al een paar dagen op zijn lip, maar niet echt vergelijkbaar met koortslip..
Kan iemand me een beetje gerusttellen ik maak mij zelf echt helemaal gek.
Bedankt alvast.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 oktober 2022 om 15:57Een koortslip kan dat natuurlijk ook veroorzaken
ReagerenAnoniem11 oktober 2022 om 18:51Heel veel mensen hebben (als kind) al herpes gehad. Dat virus gaat nooit weg. Sommige mensen hebben soms een uitbraak(je), soms zelfs zonder dat ze het merken.
Het kan dus heel goed zijn dat een van jullie (of jullie beiden) toch een (kleine) uitbraak heeft gehad, waarna het bij jou terecht is gekomen.
Richtlijn voor huisartsen geeft meen ik ook aan dat men erop moet wijzen dat genitale herpes niet inhoudt dat iemand is vreemdgegaan. Dat hoeft echt niet zo te zijn.
ReagerenMieke11 oktober 2022 om 19:04Ik lees net uit de test dat het type 1 is … dan komt het door een koortslip toch ?
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2022 om 19:12Dat zou dan idd door de koortslip kunnen komen. dat is het type 1 virus
ReagerenAnoniem12 oktober 2022 om 08:31Type 1 is inderdaad het type dat doorgaans een koortslip veroorzaakt.
Hoe naar het ook is, type 1 is veel milder indien het in de genitale streek een infectie veroorzaakt dan wanneer het type 2 was. De eerste uitbraak is milder, en er volgen bij type 1 minder genitale recidiven die ook veel minder heftig verlopen.
Reageren