- Ano7 augustus 2021 om 12:12
Hallo,
Ik heb zo rond eind 2018 mijn eerste bultje gekregen, jeukte en ik wist niet wat het was. Na 2 weken was de jeuk weg.
Ik scheerde me altijd, af en toe nog wel jeuk maar als je denkt dat het van het scheren komt dan denk je er verder niet over na.
Tot op 4 maanden geleden, ik 2 steel wratjes had op een plek waar het niet hoort.In gesprek gegaan met mijn vriendin, zij had dit ook recent gehad. Ik ben gaan google en kwam bij GW uit. Direct de dag er na naar de huisarts en het werd bevestigd. Het was een schok want ik was nog op alles getest voor ik de relatie aan ging en alles was goed (negatief).
Mijn huisarts zij dat het virus levenslang is. Het zal op en af gaan met de wratjes. Echter zul je niet altijd klachten hebben dus je hoeft ze niet altijd te behandelen.
Na vele topics te hebben gelezen (nederlandse en engelse) kwam ik er achter dat dit heel veel voor komt, het is een HPV virus.
80 procent van de mensen kom in aanraking met dit virus.
Het is een leugen dat 80 procent met dit type in aanraking komt, die 80 procent is in zijn geheel van alle HPV typen en daar zijn er heel veel van.Ik heb het gekregen terwijl ik een condoom heb gebruikt, de meeste mensen die type 6/11 op de huid krijgen krijgt er maar 1 daadwerkelijk de wratjes.
Ik had dus 3 dubbele pech, beschermd, ik was de gene die het op mijn huid kreeg en ik kreeg de wratjes.
De angst kwam, dat ik er nooit vanaf kwam en eeuwig bleef behandelen.
Nu zijn we 4 maanden verder, scheren is uit den boze dus ik heb een trimmer gekocht.
Verwisselde 2x daags mijn ondergoed.
En stipte 2/3 x daags de wratjes aan met condyline, en 3 week geleden ongeveer begonnen met het slikken van multi vitmine.Ik ben 6 potjes condyline verder, van de vele ini minis die ik had (zag ze alleen met een zaklampje) zijn er nu nog 2 vlakke mini wratjes over.
Ik ben nu 3 dagen verder en ik controlleer mezelf 2x daags.
Ik heb de laatste 3 dagen geen nieuwe wratjes er bij gekregen.Vele zeggen dat het virus blijvend is en vele zeggen van niet.
In het dokters verdrag van engeland 2019 zeggen gespecialeerde artsen dat als je 6 maanden wrat vrij bent, je ofwel het virus onder controle hebt of dat het uit je lichaam is.
Zei zeggen ook dat als al zo lang weg is, bijwijze van 2 jaar, je dit niet hoeft te vertellen. Zij achten je dan schoon.
Dit is een gewentensvraag en zal je dan zelf moeten beoordelenEr is daar geen test voor maar dat is wat zij het meeste mee maken.
Nog een tip, zinkzalf of vaseline om de wrat is leuk maar het laat 1 grote bende achter aan vet. Beter is om Bio oil gebruiken. Gewoon op een wattenstaafje en er om heen deppen. Eventueel ook door gaan als de wrat weg is zodat de huid kan herstellen.
Smeer dit soort middelen niet te lang op de zelfde plek, anders krijg je net zoals mij dat er pigment vervanging optreed. 1 plek waar ik de eerste wratjes 4 maanden geleden zag is nu blank.
Kan nog weg trekken maar dit kan wel een jaar duren.Het beste is ook als je de wratjes hebt begin met behandelen en wacht niet die 2 jaar, je maakt het alleen erger, daarnaast treed er door het gebruik van condyline en of aldara een imuunologische reactie op in dat gebied waadoor je afweer ook weet wat te doen!
Al met al ben ik dus positief, hoop ik dat het zo blijft door gaan.
Ik wou dit met jullie delen en wens jullie veel sterkte toe.3 reactiesReagerenAnoniem wratje11 augustus 2021 om 23:59Wat een super fijn bericht Ano. Ik heb de wratjes net ontdekt en net paar dagen gestart met aanstippen. Er zijn twee wat grotere bij. Hoe snel sloeg bij jou het aanstippen aan? Wat gebeurd er dan met de wratten? Hoe is dit zichtbaar?
ReagerenAno12 augustus 2021 om 14:40Hee
Ze verdwenen bij mij vaak wel binnen 12 dagen 3x 2 daags aanstippen en 2x 3 rust dagen.
Ze zijn de eerste 3 maanden wel terug gekomen op verschillende plekken. 2 zijn meerdere malen terug gekomen maar nu ook al een week weg.
Of dat het steeds nieuwe waren of dat ik ze steeds beter kon zien/ onderscheiden geen idee ik heb namelijke ook veel talg klieren beneden. Al van jongs af aan.
Als je het kort wilt houden raat ik de trimmer wel aan en ik raad de vitamines ook aan.
Je zult meerdere down momenten hebben in deze tijd als je iets nieuws ziet maar ze gaan echt weg uiteindelijk!
Ook voor een langere tijd.
Het is onduidelijk of je lichaam het virus verslaat of dat het blijft sluimeren. Bescherming is dus aan te raden en een nieuwe partner hierover vertellen ook
ReagerenAnoniem wratje14 augustus 2021 om 00:03Dank je wel voor je reactie. Je bericht heeft hoop. Ze zijn na 3 dagen aanstippen al grotendeels verdwenen. Het blijft idd onduidelijk of virus in je lichaam blijft of verdwijnt. Daar lees je wisselende berichten over. Thanx voor je bericht en laten we hopen dat we klachtenvrij worden en blijven. Ga idd aan de vitamines, goede tip. Ben ook kurkumapillen gaan slikken. Schijnt ook te helpen met name tegen ontstekingen. Baat het niet dan schaad het niet. Gr anoniem wratje
Reageren