- Chris18 mei 2025 om 07:04
Hoi,
Ik (man, 47) heb er opeens in mijn hoofd iets van gemaakt dat ik niet meer kan slapen en het gevolg is natuurlijk dat ik dat inderdaad niet kan. Verstandelijk weet ik heel goed dat ik moet stoppen met die gedachten maar het lukt me niet. Ik heb niet zozeer stress over werk ofzo, puur om de angst om niet te kunnen slapen.Vannacht heb ik niet kunnen slapen, de nacht ervoor dankzij een slaappil 3 uur. Ik kijk op tegen de komende dagen en eigenlijk de toekomst in het algemeen (kan ik ooit nog normaal slapen?).
Belangrijk om te vermelden is nog dat ik dit niet kunnen slapen koppel aan mij m’n eigen huis. Onlangs was ik voor m’n werk en voor vakantie weg en dan slaap ik prima.
Ik heb pas over 8 dagen een afspraak met mijn huisarts (die gaf me onlangs 10 temazepam (waarop ik dus gisteren dus een paar uur kon slapen). Alle adviezen zijn welkom. Gebeurt het vaker wat ik nu heb? Ik lig nu meestal op logeerkamer omdat ik mijn partner niet wil wakker houden.1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2025 om 10:10Is er iets specifieks omtrent je eigen huis dat je dan wakker houdt?
Probeer eerder bij de huisarts terecht te komen. Wellicht is het goed om dit probleem met een psycholoog te bespreken
Reageren