Zoeken Vraag het forum

Machteloos: angst voor niet kunnen slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chris

Hoi,
    Ik (man, 47) heb er opeens in mijn hoofd iets van gemaakt dat ik niet meer kan slapen en het gevolg is natuurlijk dat ik dat inderdaad niet kan. Verstandelijk weet ik heel goed dat ik moet stoppen met die gedachten maar het lukt me niet. Ik heb niet zozeer stress over werk ofzo, puur om de angst om niet te kunnen slapen.Vannacht heb ik niet kunnen slapen, de nacht ervoor dankzij een slaappil 3 uur. Ik kijk op tegen de komende dagen en eigenlijk de toekomst in het algemeen (kan ik ooit nog normaal slapen?).
    Belangrijk om te vermelden is nog dat ik dit niet kunnen slapen koppel aan mij m’n eigen huis. Onlangs was ik voor m’n werk en voor vakantie weg en dan slaap ik prima.
    Ik heb pas over 8 dagen een afspraak met mijn huisarts (die gaf me onlangs 10 temazepam (waarop ik dus gisteren dus een paar uur kon slapen). Alle adviezen zijn welkom. Gebeurt het vaker wat ik nu heb? Ik lig nu meestal op logeerkamer omdat ik mijn partner niet wil wakker houden.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Is er iets specifieks omtrent je eigen huis dat je dan wakker houdt?

Probeer eerder bij de huisarts terecht te komen. Wellicht is het goed om dit probleem met een psycholoog te bespreken

Reageren
Reageer op: Machteloos: angst voor niet kunnen slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.