- Ken5 juni 2018 om 12:19
Beste,
Ik heb een vervelend probleem waar ik al bij verschillende dokters een oplossing ben gaan zoeken maar tot nu toe blijf ik er mee zitten.
Ik word steeds veel te vroeg wakker, ik ga slapen rond 00.00 en zou normaal pas moeten opstaan rond 7u30. Maar helaas ben ik elke dag wakker om 5 uur, super moe.
Als ik zo vroeg wakker word dan probeer ik meestal nog wat in te slapen, dit lukt me nooit. Uiteindelijk draai ik uren gefrustreerd rond in mijn bed tot mijn alarm gaat.
Als ik me dan rechtzet dan voelt het alsof mijn maag vol met lucht zit en ik voel de lucht naar boven drukken zodat ik moet overgeven, als ik dan toegeef dan hoest ik enkel lucht op en soms wat wit slijm. Tot gevolg dat ik de ganse dag misselijk ben.
Geen idee waardoor dit komt. Is het mijn maag, is het verkeerd ademen s morgends, is het iets anders?
Iemand soortgelijk probleem? Spier ontspanners helpen om de symptomen tegen te gaan.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 12:28Ben je met de klachten ook al bij een MDL-arts geweest vanwege je maag?
ReagerenKen5 juni 2018 om 12:49Neen, mijn huisarts heeft zelf mijn maag onderzocht en volgens haar is er niets mis mee. Het zou door de stress komen, wat wel kan ik ben het laatste jaar een wrak door stress (relatie, werk).
Eigenlijk is het niet mijn maag die zo hard aanvoelt maar het is er net boven, net onder het borstbeen. Ik kan ook normaal eten.
Ik heb ook astma. Wat ik denk is dat wanneer ik wakker word ik te diep ademhaal en te weinig uitadem (beetje hyperventileer door de frustratie) waardoor mijn buik vol met lucht komt te zitten en wanneer ik recht sta zal mijn maag draaien en alle lucht eruit willen.
Kan dat?
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 12:52Dat is mogelijk door een verkeerde ademhaling
Reageren
Die eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Ken5 juni 2018 om 13:27Uw score is: 59
Indien de score hoger is dan 42, zijn er aanwijzingen voor hyperventilatie.
Zou wel kunnen. Lastig dat ik daar niet vanaf kom. heb dit 2 jaar terug ook een tijd gehad.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 13:28Ga dan naar een fysiotherapeut voor ademshalingsoefeningen
Reageren