- Aerin21 augustus 2021 om 22:31
Ik ben een vrouw van 23j en zit met een vervelend probleem waarvan ik niet goed weet wat het is.
De laatste maand word ik vaker en vaker terug wakker na slechts enkele uren te slapen. Ik kan dan niet terug in slaap vallen en zelfs niet in bed blijven liggen/stilzitten. Dit komt door een vervelend gevoel in mijn spieren (een soort krampachtige druk/overbewust gevoel) dat al mijn aandacht trekt en pas na een tijdje terug op te staan/wakker te zijn afneemt. Het lijkt alsof terug opstaan en afleiding zoeken en een uurtje later opnieuw proberen het enige is dat helpt.
Het gevoel is duidelijk het ergst in mijn armen maar ook mijn benen hebben er last van.
Ik heb dit gevoel voor het eerst opgemerkt meer dan een jaar geleden maar het gebeurde echt amper. Ik dacht dan ook dat het gewoon in m’n hoofd zat en ik gewoon onbewust focuste op wat ik “dacht” te voelen en het zo erger deed lijken.
Het is sowieso de bedoeling dit mee te delen bij mijn volgende afspraak met de dokter, alleen weet ik niet goed hoe ik het moet beschrijven en klinkt het een beetje vaag. Daarom wou ik het graag eerst hier delen.
Ik zou natuurlijk graag weer normaal kunnen doorslapen en terug uit bed moeten komen voor weet ik veel hoe lang elke nacht is zeker niet ideaal als ik een beetje uitgerust wil zijn.
Ik doe momenteel niets van sport dus het kan niets te maken hebben met zware fysieke inspanningen etc.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2021 om 22:42Heb je veel stress/spanningen (gehad)?
ReagerenAerin21 augustus 2021 om 23:16Ik ben al sinds mijn tienerjaren depressief en heb ook een algemene angststoornis. Ik weet niet wat het is om géén stress te hebben.
Er is de laatste tijd echter niets dat dit mogelijk versterkt heeft, daarom ben ik niet zeker of deze dingen een verband hebben. Ik kan het niet koppelen aan recente gebeurtenissen of veranderingen die dit mogelijk erger gemaakt hebben.
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2021 om 23:19Je hebt niet toevallig recent een vaccinatie gehad?
ReagerenAerin22 augustus 2021 om 01:52Nee, ik heb m’n tweede prik al maanden geleden gehad.
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2021 om 14:20Dan denk ik toch dat de oorzaak in de angststoornis en stress te zoeken is
Reageren