- Invisible31 juli 2018 om 01:38
Hallo,
ik weet eerlijk gezegd niet of het mij lukt dit goed uit te leggen, maar de laatste paar weken wordt ik wakker (en of voordat ik in slaap val ) ik het gevoel heb dat de spieren in mijn armen en mijn benen op een geirriteerden manier een bepaald gevoel geven, het lijkt een beetje op licht samentrekken van de spieren, ik heb geprobeerd het te masseren, kijken of ik daar rust in kon brengen maar dit hielp niet. maar ik kan hierdoor helemaal niet ontspannen liggen en in slaap vallen en het is niet zoals pijn waar je op een gegeven moment een went maar dit irriteerd echt heel erg en duurt lang en ook heb ik dat het soms naar me vingers trekt…. en kom er maar niet door in slaap. heb geprobeerd arm oefeningen te doen om te kijken of me spieren daar moe van worden maar dit werkt ook niet. komt IEMAND dit bekend voor? Ik zat er aan te denken om er mee naar de dokter te gaan maar ben de laatste tijd niet zo goed geholpen door een dokter dus weet dat ik toch eerder snel te horen krijg dat er niks aan de doen is…Ik hoop dat eigenlijk niemand dit heeft natuurlijk maar komt dit bekend voor en heb je misschien wat tips voor mij, heel graag.
Bedankt.
3 reactiesReagerenPeter31 juli 2018 om 04:12Het lijkt op een lichte vorm van kramp.
Vergis je niet, veel mensen hebben een zware vorm van kramp en dan verga je van de pijn. Je spieren trekken dan samen zonder enige reden en als ze dat extreem doen dan is dat ongelofelijk pijnlijk. Mensen buigen zich in de meest vreemde bochten, gaan met de benen tegen de muur aan liggen, rollebollen over de grond en weet ik wat, om er maar vanaf te komen. Het komt relatief best vaak voor, vooral in bed. De pijn komt door de verzuring van de spieren, zoals sommige sporters ook wel eens hebben. Het is vrij ongevaarlijk en gaat vanzelf weer over.
ReagerenSabrina19 augustus 2018 om 23:57het is inderdaad wat jij zei dat het is…alleen ben ik er achter gekomen dat als je ontzurgingsthee (klinkt heel .vies) maar is verbaast erg lekker drinkt zo 3x per dag of voor t slapen gaat…en magnesium pillen gaat slikken dat dit er wel tegen wilt helpen een beetje…kan je makkelijk verkrijgen bij de tuinen…weet dat het nu anders heet maar kom er ff niet op haha, maar ben er nu paar weken mee bezig en helpt wel. dus voor de gene die dit niet wisten, probeer het uit.
ReagerenPeter20 augustus 2018 om 01:40Zorgen dat je voldoende vocht, magnesium en calcium binnen krijgt.
Verder stikt het van de grootmoeders-middeltjes (waarvan het nog maar de vraag is of het helpt):
- stuk zeep in een washandje naast je voeten
- stuk zeep onder je matras
- tonic drinken (kinine)
- een warme kruik gebruiken
- melk drinken (calcium)
- op een suikerklontje zuigen
- varens onder de lakens leggen
- etc. etc. etc.
Reageren