- Eef8 mei 2012 om 14:44
Ik ben elke dag in de morgen misselijk. Ik slaap elke nacht goed, maar ’s morgens rond 6 uur word ik wakker met een misselijk gevoel, waardoor ik niet meer kan slapen. Na ruim uur moet ik nnar de wc en heb dan vrij dunne ontlasting. Gelijk er achteraan moet ik een ong 5 x kokhalzen (soms overgeven, maar dat ziet er dan wit/waterig uit). Het geeft geen zin om al eerder naar de wc te gaan, want dan hoef ik niet en ga ik ook niet kokhalzen en blijft de misselijkheid. Nadat ik gekokhalst heb,, knap ik weer op. Als ik opsta, vrij snel (ong een half uur), maar als ik daarna weer in bed ga omdat ik bijv. uit wil slapen duurt het langer (ruim 1 uur). Wat kan dit zijn? Ik slik wel ’s avonds metoprolol. Is dat soms van invloed?
13 reactiesReagerenErik10 mei 2012 om 13:44Hai Eef, wat staat er in de bijsluiter dan van Metoprolol? En heb je het sinds je dat medicijn slikt?
Groetjes
Reagereneef11 mei 2012 om 05:51Daar staat niets over in. Ik slik deze medicijnen al jaren, maar vroeger ’s morgens en nu ’s avonds.
ReagerenTom16 mei 2012 om 08:37Hallo Eef, je zou een periode de medicijnen weer ‘s-morgens kunnen innemen en kijken of de misselijkheid verdwijnt. Laat je weten hoe het verder gaat met je?
ReagerenTom16 mei 2012 om 08:38En als je al jaren medicijnen slikt, neem ik aan dat je er een maagbeschermer bij slikt, of niet?
Groeten Tom
Reagereneef22 mei 2012 om 10:13Ik neem juist de medicijnen ’s avonds in, omdat ik niet helemaal genoeg heb aan 1 pil per dag. Ik werd daardoor ’s nachts met versnelde hartslag wakker. Als ik het nu overdag heb, probeer ik dit te negeren (dat lukt beter dan op bed)of neem nog 1 pil in overleg met de arts. (Ik neem ze liever niet, omdat ik er ook dik van geworden ben) Ik heb geen maagbeschermer erbij gekregen. Ik ben nu aan het proberen om het ’s avonds bij de maaltijd te nemen i.p.v. net voor de nacht, zodat ik daarne nog wat in mijn maag heb. Ik ben een paar dagen bezig en het lijkt of het iets helpt. Hopelijk is dit de oplossing!
Reagereneef31 mei 2012 om 08:42Daar ben ik weer. Ik heb wel te vroeg gejuicht. Ik heb er nog telkens last van. Wel de ene dag wat meer dan de ander. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
ReagerenKim-2231 mei 2012 om 10:28Hoi Eef,
Ik heb er zelf geen ervaring mee ( met de medicijnen) maar ook last van ernstige maagklachten.
Heeft je dokter er al veder na gekeken of het niet aan iets anders zou kunnen liggen?
Als je braakt braak je dan gal?Groetjes kim
Reagereneef1 juni 2012 om 16:40Ik ben er nog niet voor naar de huisarts geweest, omdat ik bang ben dat hij toch alles op stress gooit en ik hoopte dat het wel weer overging. Maar ik denk dat ik toch maar een afspraak moet maken. ( maar ik ban niet iemand die snel naar de huisarts gaat.) Ik braak bijna niet (is dan wit/waterig), wel kokhalzen.
ReagerenKim-221 juni 2012 om 21:39Hoi Eef,
Ik snap helaas wat je bedoeld, er zijn zoveel maagklachten waarbij de oorzaak nooit gevonden wordt en dan ga je toch gauw twijfelen of je moet gaan. Maar als ik jou was zou ik toch maar even gaan.
Slaap je met een hoog kussen?Groetjes Kim
Reagereneef4 juni 2012 om 05:49nee, ik slaap niet met een hoog kussen. ik heb er ook niet de hele nacht last van> alleen in de morgen
ReagerenKim-224 juni 2012 om 19:16Hoi Eef,
Misschien moet je het is proberen ik heb gelezen dat het bij sommigen mensen helpt om met een hoog kussen te slapen. Zij zouden daar in de ochtend minder misselijk door worden, Zelf ervaring heb ik niet want ik slaap met een hoog kussen en ben zelf ook in de ochtend misselijk.
Groetjes kim
ReagerenAnoniem13 februari 2014 om 09:58hai eef ik ben ook elke ochtend misselijk ik gebruik allen medicijnen voor schildklier wat kunnen we er aan doen he
Reagerenmaite21 oktober 2022 om 10:41Wel bekende bijwerking van metoprolol!!
Reageren