Asexueel of zie ik spoken?

Online ZorgZus
  • #31

    @Ikke1966

    Je verhaal kom me heel bekend voor! Allemaal ook meegemaakt , nog altijd trouwens.
    Hoe gaat jullie relatie nu? Ik heb wat bang want maak meer en meer ruzie met mijn vriendin 🙁

    #32

    Of iemand anders?
    Ben gewoon ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen..

    #33

    precies het zelfde.

    #34

    Wij zijn reeds 40 jaar getrouwd en mijn vrouw had nooit behoefte aan sex ! Gebeurde steeds occasioneel , liefst zonder voorspel en zeker geen orale sex ( was alleen voor hoeren zegde zij dan ) Ik heb jaren geduld gehad , gesmeekt , ruzies enz. en na 18 jaar leerde ik een andere vrouw kennen , dus alleen voor de sex ! Nadien volgden er nog verschillende waarmee het telkens prima was ! Sindsdien slaap ik ook apart ...We hebben geen ruzies meer ....Ze weet van mijn dubbelleven .Ik mis wel een vrouw die met mij het bed deelt( dagelijks )....Ik kon weggaan , ik stond zelfs op het punt maar ik ben een twijfelaar....

    #35

    @Ikke1966
    Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Mijn man heeft hetzelfde probleem als jouw vrouw.
    Toen ik 40 werd, was ik het gemopper en de ontevredenheid zat. Ik heb hem een sex-ban voor het leven gegeven nadat hij vertelde dat hij zich niet sexueel aangetrokken tot mij voelde en het zou begrijpen als ik wilde scheiden. Yeah right! Daar had hij aan moeten denken voor we een kind kregen. Mijn dochter en ik hebben zelfs een tijd gedacht dat hij homo was en niet uit de kast durfde/wilde komen. Ik heb hem verplicht tot een knuf en kus als hij weggaat of thuiskomt, stoor mij niet meer overal aan en geniet zonder schuldgevoel van de aandacht van andere mannen die mij meer dan aantrekkelijk vinden. Ik mis al het lichamelijke vreselijk, maar niet genoeg om mijn maatje te verlaten na 28 jaar.

    #36

    triestige zaak, niks aan te doen, soort frigiditeit,
    mijn vrouw vroeg me nooit eenmaal seks op bijna twintig jaar huwelijk, altijd afwijzen, daar gaat een huwelijk aan kapot...

    #37

    Er zijn biologen die denken dat mensen meer geschikt zijn voor seriele monogamie. Dus verliefd worden wel of niet kindjes krijgen en dan na 4 jaar als de kindjes kunnen lopen praten, of als de verliefdheid en dus het verlangen is weggebt, dit is nota bene alleen maar een truc van de natuur om ons te te doen paren (verliefdheid) weer op zoek naar een volgende.

    #38

    ik heb met dit zelfde probleem te maken. Ik ben nu 46 en ik denk dat het nu zeker 2 jaar geleden is dat we intiem waren. Daarvoor was het ook niet veel maar was het niet zo als nu. Er is van haar kant geen enkele behoefte tot welke vorm van aanraken dan ook. Ik wil zelf niets liever dan intimiteit, het gevoel hebben en krijgen dat ze nog altijd van me houdt en uiteraard zo nu en dan een keer sex zou me zo veel gelukkiger maken. Ik heb verder alles wat mijn hartje begeert maar deze sexloze en op het oog liefdesloze relatie doet me echt pijn. Ik hou al mijn hele leven zielsveel van haar en daarom is dit ook zo moeilijk. Hou ik niet meer van der is het makkelijk om te zeggen, ik ga weg maar dat wil ik niet. Sex met een ander ben ik niet naar op zoek maar ik weet niet hoe ik zal reageren als de kans zich ooit zou voordoen? Ik heb het meerdere keren ter sprake gebracht maar het komt er op neer dat ondanks dat zij een probleem lijkt te hebben het mijn probleem is en niet die van haar. Het frustrerende is dat ze op dit gebied mij totaal niet tegemoet lijkt te willen komen of hulp wil zoeken bij wat dan ook zou kunnen helpen. Ik heb altijd gezegd dat ik haar er niet voor zal verlaten maar het is zo’n verdomde klote situatie. Ben ik nu egoistisch als ik liefde en sex wil in een relatie of moet ik het gewoon maar accepteren of toch weggaan?

    HSchrale troost is het dan om hier te lezen dat ik niet de enige ben.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #39

    Er kan ook sprake zijn van Autisme of Narcisme.Deze mensen vinden het ook vaak lastig om aangeraakt te worden en zijn vaak meer met zichzelf bezig dan met de ander.Ze houden zich liever bezig met hun hobby, zodat ze zich kunnen afsluiten voor de problemen van de buitenwereld.Ik ben al 20 jaar met een autist getrouwd.Hij heeft ook narcistische trekjes.Heel lastig om mee te leven.Je gaat steeds aan jezelf twijfelen.Bij een knuffel geven wordt ik vaak weggeduwd.Gesprekken halen niets uit.Hulpverlening wil hij niet.Weggaan is lastig ivm kinderen en mijn werk aan huis.Moeilijk hoor.Je offert je eigen leven eigenlijk op aan de ander.Herkenbare verhalen allemaal.

    #40

    Ik ben een man van 49 en ik ben een gevoelsmens. Ik heb een relatie met een vrouw die 8 jaar jonger is dan mij. Ik ben verschrikkelijk gek op haar maar ze ziet mij niet staan. Als ik haar streel of erotisch aanraak dan doet ze alsof het er niet is. Of ze begint een gesprek over iets anders of ze blijft op haar telefoon kijken. Helaas kunnen we er ook niet over praten . Ik voel me daardoor niet aantrekkelijk en mis het verschrikkelijk. We zijn ook naar een sexualoog geweest maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ben moedeloos,  weet iemand raad?

    Fred

Het onderwerp ‘Asexueel of zie ik spoken?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief