Zoeken Vraag het forum

Ouders

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Onbekend

Ik en mijn vriend (allebij 14) zijn ondertussen al 3 maanden samen. We hebben al meerdere keren seks gehad maar onze beide ouders willen nog niet dar we dat doen dus we doen het achter hun rug. Ik vind het vervelend dat ik zo moet liegen tegen hun maar ik weet dat ze mijn nog te jong vinden. Ik weet niet ofdat ik het hen moet zeggen.

1 reactie
    Reageren
    Suus

Hoi,

Of je ze het moet vertellen, dat is iets wat je alleen zelf kunt bepalen.
    Daar kunnen mensen hier geen antwoord op geven.

Maar ik weet wel dat als mijn dochter of zoon op jou leeftijd seks zou hebben,ik daar misschien niet blij mee zou zijn,maar dat ik wel blij zou zijn als zij of hij het mij zou vertellen.
    Zodat we samen over goede bescherming zouden kunnen praten en waar die te halen.
    En wat te doen mocht het toch een keer fout gaan.
    Zo hebben mijn eigen ouders het bij ons vroeger ook gedaan.
    Mijn moeder stelde zelf toen voor om eens met de huisarts te gaan praten over anticonceptie.

Als je een meisje bent,is het sowieso verstandig om eens met je huisarts te bespreken om de pil te gaan gebruiken.
    Je kunt daarvoor zelf een afspraak maken en je huisarts mag daar ook niet met je ouders over praten. Wel kunnen je ouders zien dat je een afspraak hebt gehad bij de huisarts en medicatie hebt gekregen,maar niet wat voor. Dit komt is te zien in de app van de zorgverzekering.

Maar nogmaals, je ouders zijn misschien niet blij met wat jullie doen, maar ik denk dat ze wel heel blij zullen als jullie het verstandig doen!!

Reageren
Reageer op: Ouders
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.