- Meisje219 april 2017 om 09:18
Hallo,
Ik heb al een tijd een relatie maar mijn ouders bemoeien heel erg met mijn relatie. Ze bemoeien zich met onze ruzies en bepalen wat wij moeten doen. Ik heb bijna geen eigen zeggen over wat ik wel en niet mag doen, zoals mijn ouders bepalen waar ik eet, of er samen geslapen mag worden, hoelaat ik thuis ben. Ik ben namelijk al 21 jaar en er word voor mij bepaald wat ik moet doen. Als ik ruzie heb met mijn ouders maken ze mijn vriend zwart en zeggen dat ik moet na denken omdat hun zeggen dat mijn vriend mij onder het duimpje heeft. Terwijl het andersom is. Ik en mijn vriend hebben meestal ruzie om wat mijn ouders willen en bepalen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben erg moe wat er allemaal gebeurd
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 09:55Je bent 21 jaar, en mag natuurlijk beslissen waar je eet en waar je slaapt. maar als je nog thuis woont, kunnen er een aantal huisregels zijn, waar je je dan toch aan moet houden. Maar dat moet dan wel redelijk zijn en passen bij iemand die volwassen is. Â Je zult het gesprek hierover met je ouders moeten aangaan en duidelijk maken. Ze zien je nog steeds als hun “kindje” Â en kunnen dat blijkbaar moeilijk los laten.
ReagerenMarc10 augustus 2018 om 21:36Dit bericht lijkt mij heel erg op de relatie die ik heb met mijn verloofde en haar ouders
ReagerenPeter11 augustus 2018 om 01:49Ik zou zeggen: zoek zelfstandige woonruimte. Je bent immers volwassen als je 21 bent.
ReagerenMarc12 augustus 2018 om 07:49Me verloofde woont al bij mij thuis maar zit nu momenteel in een ggz instelling omdat ze hier Door in de war is
Reageren