- Anoniem13 september 2017 om 00:24
Hey,
Ik had even een vraagje.
Ik had anderhalf week/ 2 weken geleden voor de eerste keer seks gehad. Ik nam gewoon de pil maar uit schrik had ik toch een map genomen. De dag erna had ik onveilige seks. MAAR ik nam gewoon mijn pil door. Ben er niet mee gestopt. Omdat ik me toch zorgen maakte ben ik langs mijn huisarts geweest en vertelde zij me dat de kans zeer klein is dat ik zwanger zou raken omdat ik de pil nam, en door had genomen en een map had ingenomen. Ik was 80% gerust. Tot nu toe neem ik nog steeds de pil en is mijn strip bijna uit. 3 dagen geleden heb in BESCHERMD seks gehad, maar is het condoom gescheurd. Moet ik mij zorgen maken ? Ik nam ook gewoon de pil. Maar omdat ik 2 weken geleden de map heb genomen twijfel ik. Ik heb zowat informatie over map en de pil opgezocht. En er stond gewoon dat de pil 7 dagen na het innemen van de map weer bescherming bied. Ik had dus 8 dagen na de map seks waarbij het condoom scheurde. Ik heb sinds ik seks heb gehad zo een pijn en gezwollen gevoel in mijn onderbuik. Sinds de laatste keer seks , moet ik zo vaak plassen. En de laatste dagen heb ik zo een steken in me onderbuik alsof ik ongesteld ben , heb ook zo een opgeblazen gevoel en ben een beetje geconstipeerd. Ik word ook ongesteld binnen 7 dagen. Mijn stopweek begint vanaf donderdag.
Sorry voor me lange verhaal.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 september 2017 om 00:43Als je de MAP hebt gebruikt, is de pil niet meer betrouwbaar,  tot NA de daarop volgende stopweek. Wacht de menstruatie af in de komende stopweek. Als die uitblijft, die dan een zwangerschapstest.
Reageren