Zoeken Vraag het forum

MAP & PIL (spoed!)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • L.

Ik ben er achter gekomen dat ik een pil ben vergeten (ik weet niet wanneer) maar ik heb seks gehad gisteravond om ongeveer 21:00, dus ik ben niet beschermd omdat ik dus een pik ben vergeten afgelopen dagen, dus ik moet de MAP nemen toch? En hoe zit dat met de pil want ik heb nog 2 pillen over en daarna stopweek 7 dagen, moet ik die 2 pillen alsnog doorslikken en hoe zit het dan met mijn 7 dagen stopweek, word ik gewoon ongesteld of later door die MAP? Kan ik heldere uitleg krijgen en antwoord op me vragen aub??

17 reacties
    Reageren
    Matti100

Beste L.,

aan de hand van informatie op de website van Sense (https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten) concludeer ik dat je niets hoeft te doen in jouw geval. Je bent kennelijk in je derde pilweek. Volgens Sense hoef je dan niets te doen. Zie ook de bijlage.

Reageren
    L

Dus ik heb geen kans op zwangerschap? Maar ik heb toch de map genomen om mezelf gerust te stellen.. moet ik alsnog de 2 pillen innemen van me pilstrip?

Reageren
    John (moderator)

De strip gewoon afmaken en een stopweek starten. Je bent pas weer beschermd na de stopweek

Reageren
    L

Ik had ergens gelezen dat ik mijn stopweek moet vervroegen en die 2 anderen niet moet slikken dus vandaag niks slikken tot volgend maandag, dit niet doen dus?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je ook doen. als je maar weer op tijd met de nieuwe pilstrip start

Reageren
    L.

oke dus ff bevestiging: Ik heb vandaag map genomen, ik ga geen pil slikken tot volgend maandag en dan maandag weer met nieuwe strip beginnen. < doe ik het dan goed als ik het zo doe ??

(dus moet niet stressen voor zwangerschap?)

Reageren
    John (moderator)

Wanneer had je nou de laatste pil geslikt?

Reageren
    L

Gister (Ik ben ooit dus me pil vergeten maar weet niet wanneer en heb alleen gister seks gehad in deze maand)

Reageren
    John (moderator)

Ik had het uitgerekend. Je hebt geen pil vergeten….

Reageren
    L

Huh? Ik had zondag gisteren in totaal 18 pillen geslikt en dan had ik nog 2 pillen over dat zijn er 20 ipv 21?

Maar als u zegt dat ik geen pil ben vergeten wat nu dan?? Wat moet ik nu doen want heb de map geslikt hoe moet ik nu verder? Gewoon stopweek vandaag starten?

Reageren
    John (moderator)

In je andere topic had ik dat uitgelegd… je zou nog 2 pillen moeten hebben . je hebt geen pillen vergeten, maar de dagen van de strip verwisseld

Reageren
    L

Maar dan heb ik 20 pillen voor hele maand?

wat moet ik nu doen dan? Zoals ik zei heb de map geslikt, moet ik nu vervroegde stopweek houden tot volgend maandag?

Reageren
    John (moderator)

Doe dat maar

Reageren
    John (moderator)

als je gisteren de laatste pil hebt gehad, dan moet je volgende week maandag weer met een nieuwe strip starten

Reageren
Reageer op: MAP & PIL (spoed!)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.