Ik heb vorig weekend op zondag seks gehad. Ik heb dinsdag de map genomen omdat ik de week daarvoor dubbel de pil had geslikt, maar toch twijfelde aan de betrouwbaarheid. Nu heb ik deze vrijdag en zaterdag seks gehad maar wil al de hele tijd een stopweek inlassen omdat ik merk dat ik ongesteld moet worden, maar het wilt niet doorzetten. Wat kan ik nu het beste doen? (Ik slik nu een nieuwe strip zonder stopweek, week 1)
Als je de MAP hebt gebruikt is de pil niet meer betrouwbaar en had je op het einde van de strip toch echt een stopweek moeten houden. Dus ook nu is de pil niet betrouwbaar. Dat is ze pas weer als er een bloeding is geweest na de MAP. Je moet nu dus een stopweek gaan houden.
Soms is het goed om de bijsluiters te lezen
Ik hoef nu dus geen nieuwe map te nemen door dit weekend?Maar moet dus nu direct gewoon een stopweek inlassen? Is er nu kans op een zwangerschap?
Je zou eigenlijk wel weer een MAP moeten nemen want de pil was na de MAP immers niet meer betrouwbaar. Gebruik dan wel de Ella-one
Waarom had je eigenlijk in de week daarvoor de pil dubbel geslikt?
Dan haal ik morgen de map. Dan heeft het vanavond ook geen nut om de pil meer door te slikken dus? En tot aan het moment dat ik een bloeding krijg van de map dus geen pil slikken?
Ik heb 1 keer diarree gehad binnen 3/4 uur dus heb toen een nieuwe pil ingenomen. En ik had ergens gelezen dat je doorbraakbloedingen kunt voorkomen door een extra pil te nemen, dus dat ben ik gaan proberen omdat ik al vanaf week 1 in mijn oude strip hier last van had en ik hoopte het daarmee een beetje te kunnen rekken.
Je moet echt eens de bijsluiter van de pil lezen. Je had een nieuwe pil genomen van de diarree. Dat was voldoende geweest. En dan was de MAP dus ook niet nodig geweest. Neem de pil door totdat je de map hebt genomen. Na de MAP wacht je op de menstruatie van de stopweek. Na de stopweek begin je dan met een nieuwe strip. De eerste 7 dagen extra maatregelen nemen, daarna ben je dan gewoon weer beschermd door de pil
Ik slik al best wel lang de pil, maar ben na diarree toch altijd bang dat de werking minder is, zelfs na een nieuwe pil want ik heb last van PDS. Ik had nu de map dus eigenlijk uit voorzorg genomen, ook omdat ik had zitten rommelen met die dubbele pillen. Ik wist echter alleen niet dat de pil onbetrouwbaar zou worden na het innemen van de map. En als ik seks heb is het eigenlijk altijd veilig, maar nu dus niet.
Maar goed, ik hoop dat ik nog op tijd ben met het innemen van de map!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Een stopweek nu zou het risico toch juist vergroten, omdat mijn cyclus verstoord is? Tijdens een stopweek kan je lichaam mogelijk een eisprong krijgen omdat de pil nu niet volledig werkt? Dan kan ik toch beter de pil nog 4/5 dagen doorslikken en dan een stopweek inlassen?
Hey, ik heb vandaag een test gedaan gewoon uit bangheid omdat ik al 2 keer voor mijn menstruatie bruinverlies krijg net voor mijn laatste pil in mijn pilstrip.
Eerst was het vakje wit, ik kijk 3-4 u verder en ik zie een licht streepje?
Foto wat ik hierbij zet is toen ik net had getest
En dit was net toen ik keek hoe kan dit ?? Ben volledig in paniek
Foto wou boven deze bericht niet werken… kan iemand mij antwoorden