- Annoniem6 december 2017 om 19:52
Ik slik vanaf de eerste dag van mijn menstruatie de pil. In de bijsluiter staat dat je na 7 dagen beschermd bent bij geslachtsgemeenschap. De 8ste dag hadden ik en mijn vriend dit, maar ik moest nog mijn 8ste pil in nemen (want dit doe ik op een vaste tijd)( we gebruikte geen condoom). Ik was bang dat ik hierbij een fout had gemaakt en heb dus voor de zekerheid een morning after pil geslikt binnen 48 uur. Nu dacht ik dat ik goed had begrepen dat je daarna weer de pil moest voortzetten en hierdoor gwn verder ging en dus veilig bent. Ik heb de volgende dag weer geslachtsgemeenschap gehad. Nu lees ik op internet dat de MAP niet in combinatie kan met de pil. Is dat zo? Of ben ik gwn beschermd. En kan ik anders nog een keer de MAP inemen ondanks dat het in dezelfde menstruatiecyclus is?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
6 december 2017 om 20:54Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil begint, ben je vanaf de eerste dag door de pi beschermd. De MAP was dus helemaal niet nodig.
Reageren
Omdat je de MAP hebt gebruikt, ben jet NIET meer door de pil beschermd tot NA de volgende stopweek. of je de MAP nog een keer kunt gebruiken, hangt af van wanneer je de laatste keer onbeschermde seks had.