Zoeken Vraag het forum

MAP en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Soof

Gisteren nacht en ochtend heb ik onveilige seks gehad met m’n vriend. Afgelopen maandagochtend werd ik ongesteld, ik heb toen pas rond 00:00 s’nachts (dus officieel de tweede dag van mijn menstruatie) de eerste pil van de strip genomen. Hiervoor was ik namelijk niet aan de pil en in die maand heb ik een keer de MAP moeten nemen.

Mijn vraag is of ik nu “veilig” ben of dat ik toch weer de MAP moet nemen. Omdat ik dus vrij laat op maandag de pil heb genomen en ik heb vorige maand de MAP genomen, gelden er dan andere regels?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat was nog op tijd

Reageren
    Soof

Oké, maar wat als ik zondag al ongesteld was geworden en maandag pas aan de pil ben begonnen. Ik geloof het niet, maar twijfel ineens een beetje. Die dag kan wel verschil maken, toch?

Reageren
    John (moderator)

je was op tijd

Reageren
Reageer op: MAP en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.