- Anoniem16 december 2015 om 11:51
Hallo,
ik heb maandag 30 december onveilig seks gehad met mijn vriend, ik heb binnen 24 uur wel een morning after pil geslikt. Daarnaar werd ik al gauw ongesteld, maandag 7 december namelijk. Het was niet zo heftig als normaal maar wel met hevige krampen, alleen minimaal bloedverlies. Ook alleen op bepaalde tijden van de dag was het alleeen een normaal bloedverlies. Mijn vriendin zei dat dit was omdat het waarschijnlijk een vervroegde ongesteldheid was aangezien ik pas 2/1 week later ongesteld moest worden(heb altijd al last gehad van een heel onregelmatige ongesteldheid) Daarom ben ik begonnen met de pil te slikken met de gedachten dat het de eerste dag van mijn ongesteldheid was en dus ook veilige seks kon hebben. Alleen nu raak ik in de war door artikelen op het internet en vraag ik mij af of ik nu wel veilig vrij
Dus mijn vraag duidelijker gesteld na dit verhaal is: Ben ik nu wel veilig zeks aan het hebben?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 december 2015 om 12:29De bloeding die door de MAP wordt veroorzaakt kan als menstruatie gezien worden. Het was dus goed om op de eerste dag van deze bloeding met de pil te starten. Je bent dan gewoon beschermd
ReagerenAnoniem16 december 2015 om 12:39Heel erg bedankt! Nog een klein vraagje, de eerste dag van de menstruatie telt gewoon als de eerst 24 uur toch?
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2015 om 12:46De eerste dag van de menstruatie is de dag de bloeding goed doorzet.
ReagerenAnoniem16 december 2015 om 16:50Okee!! maar het waren dus geen doorbraakbloedingen waardoor ik nu de pil verkeerd heb geslikt?
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2015 om 17:08Het was geen doorbraakbloeding maar een onttrekkingsbloeding net als bij een menstruatie
ReagerenAnoniem16 december 2015 om 19:52Oke! heeeel erg bedankt
Reageren