Zoeken Vraag het forum

Klachten door eetstoornis of medicijnen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peshio

Hallo,

Ik ben meisje, 21 jaar en loop al heel wat jaren met een eetstoornis, mijn psych noemt het anorexia, ik vind dat een nare naam.

Ik heb vaker last (gehad) van psychosomatische klachten als pijn in mijn benen waardoor ik soms na 5 minuten lopen niet meer verder kan terwijl er niks mis is met mijn conditie.

Ik slik dexamfetamine tegen adhd (30 mg, want 20 mg was lucht), het gekke is dat ik er dus niet eens van af val, maar voel me wel raar soms, alsof ik totaal geen focus meer heb (terwijl ik echt wel baat heb bij de dex), en dat ik neig flauw te vallen, en dat als ik bijvoorbeeld even in de bus met mijn hand onder mijn hoofd zit het voelt alsof ik naar voor en naar achteren beweeg terwijl ik in feite mijn lichaam niet beweeg.
    Soms heb ik ineens trek en dan weer helemaal niet, zonder klysma’s kan ik niet naar de wc, en mijn buik zwelt soms uit het niets op, en ik houd ook vocht vast.

Nou is mijn vraag; zou dit door de dex komen, of door mijn eetgedrag, of is het psychosomatisch? Het laatste denk ik omdat het soms voelt alsof ik tegen een dissociatie aan zit.

Ik weet het echt niet, ik zit nu ook wel in een redelijke stress periode. Zou het misschien vaker op een dag een snelle wisseling zijn tussen (te) lage bloedruk en (te) hoge bloeddruk?

Hoop dat iemand iets weet 🙂 alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je toch bij de eetstoornis moet zoeken. Daarnaast dan ook nog stress…
    Het kan invloed op je bloeddruk hebben…

Reageren
Reageer op: Klachten door eetstoornis of medicijnen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.