- Anne25 oktober 2011 om 09:35
Hoi mensen,
Ik heb al meer dan een jaar last van een angststoornis. Loop hiervoor ook bij een psychiater. Ik heb heel lang heel veel gegeten hierdoor en woog steeds ruim 72 kilo terwijl ik maar 1.65 lang ben. De laatste tijd is dit echter helemaal omgeslagen en ik weeg nu nog maar 63 kilo. Natuurlijk ben ik door dit extreme gewichtsverlies bang voor ziektes als kanker etc. Maar mijn hongergevoel is echt helemaal aan het verdwijnen, ik eet dus wel degelijk een stuk minder dan eerst dus vandaar ook het gewichtsverlies. Zou dit ook verband kunnen houden met de angststoornis? Of kan ik beter even naar de huisarts gaan?
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
3 reactiesReagerenToppie25 oktober 2011 om 09:53Hoi Anne
wat dapper dat je de strijd met je zelf aangaat en je angsten wil overwinnen! Zet hem op. Over je gewichts probleem. Jij spreekt over ” extreem afgevallen” maar dit vind ik heel erg mee vallen hoor, ik vind het zelfs NIET extreem.
Ik ben 1,63 en weeg nu rond de 65 kilo. Kom van de ruim 82kg af en heb er heel veel voor moeten doen (en gelaten) en kostte mij aardig wat euro’s om hierop te komen. Ik wil nu nog 5 kilo eraf en dan nog voelt het niet als extreem afvallen, meer een bevrijding.Je bent bang voor kanker en andere ziektes maar als je te zwaar bent is dit alleen maar negatiever en heb je Juist meer kans op..
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je blijft afvallen maar je moet niet vergeten dat je lijf aardig wat energie nu vergt door de therapieen. En als je straks weer in balans bent zal je eetlust ook vast goedkomen. Wanneer je nu wel eet moet je gewoon Goed eten, extra vitamines nemen en genieten gaan van je nieuwe Ik. Zorg er voor dat het ” niet eten” niet een nieuwe angst gaat worden, klinkt gemakkelijk maar beter voorkomen als genezen.Veel sterkte! groetjes
ReagerenTim2 oktober 2021 om 13:13Hey ik heb hier ook last van ben je er inmiddels overheen?
ReagerenAnoniem2 oktober 2021 om 15:47Heb je geen honger gevoel of geen eetlust? Ik eet ook niet omdat ik honger heb, maar omdat het tijd is voor ontbijt lunch avond eten, heb geen honger maar wel eetlust dan.
Reageren