- D6 maart 2020 om 18:13
Hallo,
Ik ben 17 jaar en heb een lage bloeddruk (50/80) en de laatste tijd heb ik erg last van paniekaanvallen en hyperventilatie, mijn huisarts zegt dat het niet ernstig is maar ik krijg soms zo moeilijk adem dat ik denk dat ik dood ga. Voor de rest gaf mijn docent me advies om een boekje voor te lezen als ik een aanval krijg maar dat helpt niet bij mij. Wat zou ik kunnen doen want ik vind dit echt eng..2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2020 om 18:14Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen
ReagerenCatootje12 maart 2020 om 09:00Zou advies vragen aan orthomoleculair therapeut oid. Iemand die kijkt naar je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Gewoon bloedonderzoek zegt weinig over tekorten. Belangrijk om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Beter dus ook een kopje thee dan frisdrank of sap. Stoffen als histamine en tyramine kunnen angstklachten uitlokken. Ook uitkijken met toevoegingen als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.
Reageren