Zoeken Vraag het forum

Druk op borst hyperventilatie/ paniekaaval ???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo Allemaal,

Via deze weg hoop ik mijn verhaal kwijt te kunnen en een beetje erkenning te krijgen.

Een half jaar terug maakte ik kennis met mijn eerste hyperventilatie volgens de huisarts. Ik had er voorheen wel eens van gehoord maar dacht dat een hyperventilatie in hield dat je in een zakje moest ademen. Dit had ik namelijk niet tijdens mijn aanval. Voor mijn aanval had ik al een paar dagen last van druk op de borst, innerlijke onrust en transpireren. Ik lag gewoon in bed klaar om te slapen en er bekroop me een heel akelig gevoel vanuit mijn tenen naar boven. Ik begon te zweten en te trillen en kreeg druk op mijn borst. Ik werd er heel angstig van want dacht dat ik een hartaanval kreeg. Het heeft ongeveer een 1,5 uur geduurd. Ik was ontzettend bang en vond het lastig om rustig te blijven ademen. Had namelijk al eens eerder gehoord dat je 3 tellen in moest ademen en 6 uit. Als je je zo akelig voelt dan lukt mijn dit niet. Ik dacht nu ga ik dood en ik dacht dat ik gek werd. Hier werd ik niet bepaald rustig van. Ik trilde heel erg en na 1 uur begon in kleine spiertrekken te krijgen. Ik werd toen wel rustig. Uiteindelijk gaan slapen. Dag erna meteen geschakeld met huisarts en mijn psychologe. Ik liep al eerder bij de psychologe omdat ik nogal iemand ben die zwaar op de hand is en veel pieker. Maak van een klein probleem een groot en voel me voor alles verantwoordelijk. Ik kreeg van de huisarts oxazempam om op momenten dat ik het krijg rustig te worden. Ik wilde dit eigenlijk niet. Toch een paar genomen. Omdat mijn aanval gebeurde toen ik naar bed ging, durfde ik lastig naar bed. Dit heeft lang geduurd.

Tot voor 2 weken terug ging het naar bed gaan goed en ging het door de dag heen met mij ook goed. 2 weken geleden begon de onrust in mijn lijf weer. De druk op de borst kwam terug en dacht dus weer dat ik het aan het hart kreeg. De druk op de borst is continue aanwezig maar geen uitstralingen. Ik transpireer weer veel en dacht dat ik van alles had en zou krijgen. Nu een paar dagen geleden weer een aanval (??) gehad en vind het nu weer lastig naar bed te gaan.

Van de week ga ik maar weer eens naar de huisarts en naar mijn psychologe. Ik heb gewoon steeds het idee dat er wat met mijn hart is maar als ik verhalen online lees hoort druk op de borst bij een hyperventilatie en/of een paniekaanval. Alleen ik heb het vrij veel en vind het lastig om mijn gedachten te verzetten.

Reageer op: Druk op borst hyperventilatie/ paniekaaval ???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.