- Anoniem22 juli 2014 om 19:50
hoi, ik ben een meisje van 18 jaar en heb sinds een week klachten die me een beetje zorgen maken.
Ik weet dat jullie gaan zeggen dat ik ermee naar de arts moet gaan en dat ga ik ook doen maar in de tussentijd wil ik jullie mening horen.
Ik heb redelijk wat klachten, sommige beeld ik me misschien gewoon in en ik weet niet of alles er iets met te maken heeft maar hier komen ze…– Mijn klachten zijn begonnen terwijl ik op kamp was, ongeveer de derde dag. Ik kreeg ineens pijn in mijn borst, in het midden en rechts, soms ook alleen rechts. Deze pijn duurde dan de hele avond en ’s morgens was hij weer weg. Soms had ik ook gewoon enkele steken in het midden van mijn borst
Meestal begon het altijd ’s avonds. Soms had ik er uren last van en soms een hele dag niet.
De pijn was niet heel hard maar wel duidelijk voelbaar.– Af en toe had ik ook het gevoel dat ik zwaar moest ademhalen. Soms kreeg ik het plots benauwd en kreeg ik het warm maar dit duurde telkens maar een paar seconden, dit kan ook door de paniek komen.
– verder heb ik ook regelmatig een lichte pijn in mijn schouders, onderarm en rug en een tintelend gevoel in mijn handen maar dit was meestal niet samen met de pijn in de borst.
De pijn werd niet erger bij inspanningen want we zijn 2 dagen gaan trekken en toen heb ik helemaal geen last gehad en ik had niet het gevoel dat ik snel moe werd.– Ik heb ook een kriebelende hoest en af en toe pijn bij het slikken.
-mijn eetlust is ook minder, ik heb wel honger maar het is net of ik direct vol zit…
– Enkele keren was ik wat licht in het hoofd maar dit duurde ook nooit lang.
– Als ik op mijn rug lig voel ik soms mijn hart kloppen maar mijn hartslag is nog redelijk normaal denk ik.
-voor ik vertrok had ik een trilling in mijn borst
– Tot slot heb ik nog een gevoelig plekje op mijn borst en keel, als ik er op duw doet het een beetje pijn.Kan dit mijn hart zijn? of is dit eerder hyperventilatie?
Van misselijkheid en zweten heb ik geen last.
Ik ben niet dik, sport voldoende, rook niet en drink nooit veel.
Ik ben wel snel in paniek en heb snel stress/zenuwen.
iemand een idee wat ik heb en of ik me zorgen moet maken?alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
22 juli 2014 om 22:29Je klachten lijken toch echt op hyperventilatie. En daar hoef je je niet meteen ongerust over te maken.
Reageren
ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen helpen. Je kunt ze vinden in de columns over angst die ik heb geschreven.
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst