- Roos27 april 2018 om 23:40
Goedenavond,
Mijn naam is Roos en ik ben 17 jaar.
Afgelopen woensdagavond heb ik een hevige paniekaanval gekregen en ben ik ook naar de spoedeisende hulp gegaan. Mijn hyperventilatie hield ongeveer 2,5 uur aan en ik verloor het gevoel in mijn handen, gezicht en benen. Verder kreeg ik ook pijn in mijn rug, nek en hart. Uiteindelijk ben ik met behulp van kalmeringspillen weer gekalmeerd. De pijn zou na een aantal uren moeten afnemen. Het is nu echter twee dagen later en de pijn neemt eigenlijk alleen maar toe. Het bevindt zich eigenlijk alleen in mijn rug. Soms voel ik ook plotse steken in mn rug en elke beweging zorgt voor meer pijn. Ik vroeg me af of dit wel gebruikelijk is en wat ik er eventueel aan kan doen?
Groetjes,
Roos
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 april 2018 om 23:59Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Roos28 april 2018 om 00:34Ik weet dat ik hyperventilatie heb. Ik vraag me meer af of de pijn na zo’n lange tijd nog normaal en is en wat ik eraan kan doen.
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 08:36Als je blijft hyperventileren kunnen ook de pijnklachten blijven aanhouden.
Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
ReagerenDAnon28 april 2018 om 15:31Hee Roos,
Het kan zijn dat je spierpijn hebt omdat je (on)bewust spieren aanspant. Ik heb een burnout, heel vaak hyperventilatie/paniek en spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat er spieren zaten.
Reageren