Zoeken Vraag het forum

Vage migraine-achtige klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bas

Beste lezers,

Ik ben een man van 23 en sinds een aantal maanden kamp ik met vreemde mentale/migraineklachten waardoor mijn kwaliteit van leven aanzienlijk is afgenomen. Ik heb al talloze dingen geprobeerd en loop ook bij de huisarts, maar ik heb het gevoel dat ook hij ten einde raad is. Ik heb voor mijn gevoel zo’n beetje alle triptanen, een aantal bloeddrukverlagers en zelfs al SSRI’s geprobeerd, maar ze bieden geen oplossing.

Verdere dingen die ik geprobeerd heb zijn:
    – Gezond en consitent slaapritme (elke nacht 7/ 8 uur slaap).
    – Ik eet zeer gezond.
    – Drink dagelijks minimaal 2,5 liter water.
    – Supplementen (waaronder veel magnesium).
    – Ik sport veel (hardlopen/ sportschool).
    – Zelfhulpboeken over mindset/ zenuwstelsel/ migraine.
    – Lange meditatiesessies.
    – Uit bloedonderzoeken komen geen zorgelijke resultaten.
    En de kans is groot dat ik nog wel wat vergeet.

Soms heb ik klassieke migraine (met aura) klachten, waarbij het begint met lichtstrepen en daarna overgaat in zeer scherpe hoofdpijn en soms zelfs het verlies van spraak en tintelingen in handen/gezicht. Daarnaast heb ik soms ook andere soorten klachten die erg lastig uit te leggen zijn.

Ik ben pas afgestudeerd als IT’er en ben werkzaam bij een IT-bedrijf. Als ik daar bijvoorbeeld een dag achter de pc zit, krijg ik soms gedurende de dag vlagen van vage tintelingen en een dof gevoel in het hoofd. Hierbij kan ik niet goed meer denken, raak erg in mezelf, word hier ook erg onzeker en angstig door en kan mijn werk dus niet goed meer uitvoeren. Het kan dan zijn dat dit een half uur later weer helemaal verdwenen is en het een tijdje later weer terugkeert. Deze vlagen gaan soms de hele dag zo door en ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik heb deze gekke vlagen sinds een half jaar en ik ben er inmiddels echt helemaal klaar mee, want ik kan hierdoor niet goed functioneren.

Ik vind deze tweede, ‘vagere’ vorm vele malen frustrerender en storender dan de (soms veel heftigere) klassieke migraineklachten.

Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen die hier ervaring mee heeft? Zo ja, dan zou ik ongelooflijk blij zijn met tips en advies.

Vriendelijke groet,
    Bas.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Ik zou een onderzoek bij een hoofdpijnpolikliniek adviseren. Dan kun je de (migraine?) diagnose al of niet bevestigen en starten met passende therapie. Er zijn vele vormen van migraine, en andere neurologische ziektebeelden die vergelijkbare klachten geven. Dus als je er niet uit komt zou ik een verwijzing naar de hoofdpijnpoli vragen.
    Voor de algemene info:
    https://www.nederlandsehoofdpijnvereniging.nl/over-nhv/informatie-voor/patienten/

Reageren
    Bas

Beste Peter,
    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ga een nieuwe afspraak inplannen bij mijn huisarts om dit te bespreken. Mijn hoop is dat daar geen lange wachtrij voor staat, aangezien dit in mijn omgeving vaak wel het geval is.
    Vriendelijke groet,
    Bas

Reageren
Reageer op: Vage migraine-achtige klachten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.