Zoeken Vraag het forum

Tibia Plateau Fractuur, 14 maanden na de operatie nog steeds pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marita

Hey lotgenoten 3 Januari gevallen met fiets toen het glad was en tibiaplateau kapot en schouder gebroken dus was dubbele op voor mij.
    Wat een ellende allemaal.
    Nu 30 Maart loop ik met 1 kruk maar zoveel pijn nog en kan niet zonder pijnstillers .
    Been erg dik met vocht en daardoor gaat revalideren ook niet best.
    Ze hadden gezegt een half jaar tot 1 jaar met revalideren maar ik snap nu waarom en leest nu ook van jullie verhalen en kwellingen.
    Soms erg moeilijk mee en heel emotioneel of het nog wel goed komt?
    Maar ja aanhouder wint zeggen ze hé

Suus

Misschien zou je kunnen vragen of een oedeemtherapeut iets voor jou kan betekenen.
    Een vriendin van mij is daar door haar chirurg naar toe verwezen na een enkel operatie, waarna ze veel last van.vocht bleef houden.

Reageren
    Anna

Hoi Marita
    Je bent zo te horen wel verder dan ik . Ik loop kleine stukjes met 1 kruk , nog steeds pijnlijk hoor , ook nog vocht in knie en voet wat de loopfunctie in de weg zit .
    Na de breuk mocht ik pas na 10 weken starten met belasten. ( inclusief. 3 weken wachten op operatie )
    Mag ik vragen wat jouw leeftijd is ? Hoe ouder je bent des te meer neemt kracht af bij niet belasten.
    Het is een gecompliceerde breuk welke lang herstel nodig heeft .

Reageren
    Marita

Dankjewel Suus voor je berichtje ga eens na vragen of misschien steunkousen?

Reageren
    Marita

Hoi Anna.
    Ik ben net 58 geworden.
    Heb ook 2 weken is gips gelegen en toen geopereerd.
    Daarna na 7 weken mogen gaan belasten dus totaal na 9 weken.
    Ik heb wel lang spinning gedaan hoop dat me dit wat geluk brengt en me benen wel getraind/ gespierd zijn.
    Ik heb ook hometrainer binnen staan maar dat gaat nog niet lukken met de buiging van me knie.
    Succes Anna we moeten doorzetten.
    Fijn om even met lotgenoten te praten!

Reageren
    Anna

Hoi Marita

Ik wordt binnenkort 61 .
    Op de hometrainer bij de fysio gaat goed . De draaing en buiging van de knie gaat goed . Alleen het strekken niet . Ik loop buiten met 2 krukken en lange afstanden in rolstoel. De kracht in mijn knie is best goed aan het herstellen , maar de loopfunctie is nog niet goed , ik zak door mijn been .
    Loop jij buiten kleine of grote afstanden met 1 kruk ?

Reageren
    Anna

Mijn operatie was trouwens in oktober

Reageren
    Marita

Hoi Anna.
    Ik loop buiten 3 x per dag 15 minuten denk met 1 kruk dus ook niet ver.
    Mijn been kan ik ook nog niet helemaal streken ongeveer nog 10 gr denk.
    Pppfff duur lang!

Reageren
    Laura

Hoi allemaal,

Op 7 januari heb ik mijn tibia gebroken. Ik had dat eerst niet door en de huisarts ook niet. Na aanhoudende pijn heb ik 2 dagen later om medicatie gesmeekt waardoor ik ben doorwezen naar het ziekenhuis voor een foto. Daar bleek m’n tibia gebroken te zijn.
    Op 20 januari ben ik geopereerd. Een plaat met 6 schroeven. Ik heb de operatie bewust meegemaakt (ruggenprik). Een stukje bot was naar beneden geschoven en moest weer omhoog getikt worden. Vast gemaakt door er cement onder te doen. Ik had na de operatie heel erg veel pijn in mijn scheenbeen door de schroeven.
    De controle foto van 26 februari was goed en ik mocht mijn knie langzaamaan belasten.
    De eerste 2 weken met krukken —> 20 kg.
    De tweede 2 weken met 1 kruk —> 40 kg.
    De derde 2 weken zonder krukken —> 60 kg.
    Er zit nu bijna 1 week op zonder krukken. Af en toe valt t me zwaar tegen. Vooral nadat ik heb gezeten moet ik er echt even inkomen. Ik wandel 2 x per dag ongeveer een uur met de honden. Verder loop ik in huis en traplopen. Daarnaast elke dag op de hometrainer, 15 minuten en fiets dan 5 km. Ook de oefening waarbij je ligt en je been optilt. En op je zij liggen en dan je been optillen. Dat doe ik 20 keer. Overigens ben ik direct begonnen met fietsen vanaf het moment dat ik thuis was na de operatie. Dat ging heel moeizaam en deed ik niet elke dag. Deed het meer voor het vocht in mn knie. Dat was namelijk niet te doen en deed heel veel pijn. Vooral in mijn knieholte. Ik krijg wel last van mij onderrug, maar als ik mijn core heel stevig houdt is dat minder. Ook bij het kantelen van mijn bekken. Ik overweeg wel om mijn plaat en schroeven eruit te laten halen, maar dat kan pas na een jaar. Ik ben zo benieuwd hoe mijn revalidatie verder zal ver”lopen”. Ik ben 46 jaar.

Bijlagen:
    Reageren
    Marita

Hoi Laura
    Wat gaat het goed met jou al 2 x een uur wandelen en dat zonder krukken.. chapeau!
    Kun jij je been dan ook al helemaal strekken?
    Ik ben 17 Januari geopereerd.
    Bij mij dus nog steeds niet denk de laatste 10 gr krijg ik niet recht de schroeven belemmert dit .
    Op hometrainer ook nog pijnlijk dus durf nog niet op gewone fiets.
    Het is miss de leeftijd ik ben 11 jaar ouder haha.
    Fijn dat het zo goed met je gaat.
    Groetjes

Reageren
    Laura

Afgelopen vrijdag en zaterdag alweer (noodgedwongen) gewerkt in ons restaurant, want er was iemand ziek. Dat vond ik wel spannend, maar temeer omdat er nog geen foto is gemaakt en ik niet wil dat ik iets doe wat nog niet kan. Maar het ging goed! Wat betreft de strekking van mijn knie, dat gaat ook goed. Ik heb alleen nog wel veel vocht in mijn knie.
    Ik overweeg wel om alles er tzt uit te laten halen. Ik denk dat het uiteindelijk meer belemmert dan dat het ondersteunt. De mensen om me heen zeggen: nee laat zitten. Ik voel er niet zoveel voor. Hoe staan jullie hier tegenover?

Reageren
    Lotte

Hallo,

Ik ben in juni 2023 aangereden door een speed pedelec met tibia fractuur type 6, onderbeen was compleet afgebroken knie deels verbrijzeld. Ik heb intussen 5 ingrepen gehad. Eerst externe fixatie, dan 3 platen en 7 schroeven, een mobilisatie onder narcose, platen en schroeven eruit laten halen en nu in januari de mediale band, kruisband en meniscus laten reconstrueren.

Ik kan echt zeggen dat ik voor 80% terug de oude ben. Ik kan niet meer helemaal plooien max 120 met mijn slechte knie en nog wel altijd wat zwelling. Ik heb ook nog wel dagelijks wat pijn na veel stappen enz, mij is gezegd dat dit ook nie echt meer zal weggaan gezien de omvang van de breuk.

Veel succes nog!

Reageren
    Lotte

@ Laura,

Ik voelde een groot verschil eens de platen eruit waren.. ik had hier vaak extra vocht door en veel ontstekingen als gevolg eens ze eruit waren (sept 24 ong jaar na ongeval) voelde ik echt een verschil.

Reageren
    Anna

Wat een verschil in herstel kan het zijn .
    Ik na 30 weken loop in huis met 1 kruk en kan wat stappen zonder krukken. Echter kan mijn been / knie niet helemaal strekken waardoor loopfunctie nog niet goed is . Als ik iets langere stukken loop met krukken en af en toe stil sta moet ik het achteraf bekopen met pijn in heup / onderrug .
    Mijn tibiaplateau en kuitbeen was gebroken plateau stukje verbrijzeld.
    Pas na 1 jaar kan er worden gekeken wat de restschade is os mij gezegd.

Reageren
    Samsam

Hallo. Hier 22 december knie verdraaid 2 januari kon ik pas voor een xray daarna meteen naar de chirurg en 6 januari werd ik geopereerd had hem 3 cm ingedeukt en een breuk. Kwa pijn heb ik niks ja alleen enkel die heb ik 2,5 jaar geleden op 3 plaatsen gebroken toen 9 maanden revalidatie gehad.
    Nu nog steeds pijn vrij maar lukt het nog niet om te lopen mocht de eerste 8 weken niet belasten maar wel oefeningen doen. De eerste dag na de operatie kon ik hem al 95% buigen door de hurken is pijnlijk maar meer vanuit de binnenste knie band.
    Mocht daarna opbouwen tot 50 % belasting in 6 weken en nu in 6 weken naar 100% maar ik heb geen pijn maar op 1 of andere manier zak ik er doorheen en is het erg frustrerend omdat ik gewoon wil lopen. Van de afgelopen 3 jaar al bijna 1,5 jaar aan het revalideren.
    ie zoveel verschillen in revalidatie en wat iemand kan hier.
    Ik heb het meest last van evenwicht maar denk ook geestelijk veel angst. Pffff
    Heel heftige verhalen hier hoop dat er iets gebeurd tegen je pijn. Is nu wel jaren geleden maar hoop dat het gelukt is om iets te vinden tegen de pijn.

Reageren
Reageer op: Tibia Plateau Fractuur, 14 maanden na de operatie nog steeds pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.