Zoeken Vraag het forum

Tibia Plateau Fractuur, 14 maanden na de operatie nog steeds pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dees

Hoi Bea wat een verhaal en dan nog je heup wat een gedoe allemaal ben vanochtend op controle geweest ziet er allemaal goed uit volgens chirurg mijn probleem met x stand been wist hij eigenlijk niet goed wat hij er mee moest alles was goed flink oefenen was advies “doe niet anders”zal tijd nodig hebben zit nu op een half jaar herstel dus nog maar even doorbijten de stijfheid herken ik en vooral in de ochtend met opstaan en na beweging ook werd ik gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk eerder aan de beurt ben voor nieuwe knie door snellere slijtage maar goed dan is dat zo ja die heup heb zelf in het verleden een gecompliceerde heupbreuk gehad “ik was toen eind 30” maar ben echt wel een jaar bezig geweest om daar te komen waar ik was voor de breuk dus snap dat het een lastige weg is als je aan je andere been ook iets hebt gehad wens te veel sterkte met je revalidatie

Leentje

Bedankt voor het delen van jullie verhalen. Wat is het toch een heftige, ingrijpende breuk.

Eind februari 2026 ben ik gevallen (doordat ik moest uitwijken voor een busje) met mijn fiets. Een Schatzker 6 (verbrijzeling van het Tibiaplateau rechterbeen) en fibulakop ook verbrijzeld. Twee weken na de val geopereerd. Ze hebben het rechterbeen gefixeerd met 4 platen en 30 schroeven. 7 dg opname ziekenhuis en daarna 6 wk onbelast thuis herstellen. De twee grote wonden links en recht van mijn rechterbeen, zijn sinds 2-3 weken echt goed dicht. De laatste korstjes gaan er nu langzaamaan vanaf. Mijn knie is dankzij een CPM apparaat redelijk soepel gebleven en kan de knie nu90 graden buigen. Zit nog midden in de revalidatie en vind het zowel fysiek als mentaal heel erg pittig. Inmiddels leer ik weer lopen en ben ik net van die verschrikkelijke oxycodon af. Nu gelukkig alleen PCM en diclofenac. Deze optimist heeft erg donkere dagen gehad. Iets wat ik nog nooit heb gehad. Fijn om de herkenbaarheid bij jullie te lezen en hoe het herstel gaat. Enerzijds hoopgevend, anderzijds ook realistisch en minder rooskleurig. Ben nu 43. Hoop dat een kunstknie nog even mag wachten. De vraag is niet of, maar wanneer…. Gekke gewaarwording dat je dus nog heel lang bezig bent met echt herstel. Iemand ervaring met kunstknie na ORIF?

Iedereen een goed herstel gewenst 🙏🏼❤️

Liefs,
    Leentje

Reageren
    Kaatje

Beste lotgenoten,

Het is inmiddels een jaar geleden dat ik een TPF Schatzker 6 heb opgelopen. Ik ervaar nog steeds veel pijn met lopen en heb besloten om de 3 platen, waarvan 1 lange, met schroeven operatief te laten verwijderen. Volgende week vrijdag krijg ik op advies van mijn trauma chirurg voor de zekerheid nog een CT-scan. Hopelijk kan ik vervolgens in het najaar worden geopereerd. Hij geeft geen garantie dat ik van alle klachten afkom, maar mogelijk wel alle specifieke klachten die ik onder mijn knie ervaar. Dit geeft mij toch enige hoop, waardoor mijn besluit vaststaat. Zijn er op dit forum wellicht mensen die een hersteloperatie hebben ondergaan? Hopelijk ook met succesverhalen?🙏🏼 Ik hoor het heel graag, waarvoor alvast mijn dank!

Reageren
Reageer op: Tibia Plateau Fractuur, 14 maanden na de operatie nog steeds pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.