- Maria9 april 2026 om 13:31
Hallo. Mijn naam is Maria. Een aantal jaar geleden heb ik een nieuwe heup gekregen aan door een medische fout heb ik daaraan het caudasyndroom overgehouden. Hier is, naast allerlei uitvalsverschijnselen, ook een verstoorde werking van de nervus vagus bijgekomen, en die veroorzaakt weer verklemde zenuwen in mijn nek.
Ik had hiervoor al progressieve hartproblemen, maar heb nu ook stemverlies, tachycardie, bradycardie en boezemfibrilleren hetgeen naar mijn mening past bij de verstoorde werking van de nervus vagus, en dat zou dan weer samenhangen met de beklemde zenuwen in mijn nek.
Mijn huisarts is hier heel kort en bondig over: al de klachten qua tachychardie en boezemfibrilleren hebben te maken met je hartklachten. Als je pijn op de borst hebt wil ik dat je meteen belt.
Laten we zeggen – dit schiet niet op.
Mijn vraag is natuurlijk: wat nu?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
9 april 2026 om 19:47Ik begrijp uit je reactie “dit schiet niet op” dat je je niet gehoord voelt of niet je antwoorden krijgt bij hem/haar.
Reageren
Heb je dan wel de juiste vraag gesteld? Want wat wil je weten? Naar jouw mening passen de klachten bij een verstoorde nervus vagus..?
Dat is geen duidelijk ziektebeeld dat ik ken (en misschien je huisarts ook niet).
Misschien dat er anderen op dit forum eea kunnen zeggen hierover?