Ik ben een man, 40 jaar en heb wel al enkele dingen meegemaakt. Zo heb ik 6 jaar geleden een herseninfarct gehad waarna een kleine hartoperatie volgde. Uiteindelijk blijk ik een grote uitval te hebben van het evenwichtsorgaan aan één kant van het lichaam door het cva.
Sindsdien (zes stressvolle jaren jammer genoeg) krijg ik geregeld last van verschillende dingen. Ik zal even opsommen waarvan ik vooral last heb:
* af en toe doof gevoel onder oog, kan meermaals per dag enkele malen voorkomen, soms zelfs uren aan een stuk. Daarna kan het weer maanden wegblijven.
* branderige voeten die ineens opkomen, steeds beide voeten gelijktijdig. Vooral na het nemen van een bad, lang rechtstaan en langer wandelen. Ook tintelen de tenen af en toe.
* ook stijve vingers bij beide handen tegelijkertijd, soms branden deze ook. (zit wel voortdurend op gsm en computer)
* last van fel licht, tl-lampen in winkels en bij bewolking bijvoorbeeld
* gevoel alsof mijn handen lichtjes trillen
* gevoel dat beenspieren soms zwakker zijn, desondanks is kilometers wandelen geen probleem.
Als ik iets lees ver ziektes, begin ik dit jammer genoeg onmiddellijk te googelen. Heb ook een 2 jaar geleden emg gehad, hier was alles mee in orde. 3 jaar geleden mri hoofd, ook hiermee geen enkel probleem. Rug wel reeds tweemaal aan hernia geopereerd, die is dus niet zo sterk.
Ben al bang om nogmaals naar de dokter te gaan voor dit verhaal...
Grts
W
Nog vergeten te vermelden... om de zoveel tijd doen beide kaken pijn. Hiermee bedoel ik vooral de kaakgewrichten dan.
Ik zou toch naar de huisarts gaan.Vertel ook eerlijk dat je bang bent ...
De huisarts kent jouw dossier....dus die kan jouw het beste helpen...
Hoi,
Ik zou er idd mee naar de huisarts gaan, gezien je voorgeschiedenis.
Vraag die dan ook eens goed naar je ademhaling te kijken. Want je schrijft 6 stressvolle jaren gehad te hebben. En de klachten die je beschrijft, passen ook precies bij (al dan niet bewuste) hyperventilatie.
Een fysiotherapeut kan dit trouwens ook goed herkennen en je ook helpen er mee om te gaan.