- Cinna197416 mei 2018 om 11:22
Hi,
De laatste tijd heb ik regelmatig ineens slappe benen en wordt dan wat licht in mijn hoofd alsof ik ga flauwvallen (wat niet gebeurd hoor). Ik moet dan echt even stoppen met lopen voor ik verder kan. Mijn benen voelen dan slap en trillend aan. Nu heb ik al enige tijd een doof gevoel in mijn linkeronderbeen; soort van overgevoeligheid lijkt wel. Doet geen pijn maar vooral vervelend gevoel als ik aan mijn been zit.
Ik ben verder gezond, 43 jaar, goed op gewicht 68 kilo en sport zeer regelmatig. 3 a 4 keer per week. Dat is oa hardlopen en bootcampen. Ik voel mij verder goed maar nu dit aanhoudt begin ik mij toch wat zorgen te maken. Ik vind alleen de klachten zo vaag dat ik mij afvraag of naar de huisarts gaan zin heeft.
Herkend iemand dit?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2018 om 11:24ik zou wel even naar de huisarts gaan en wat bloedonderzoek laten doen en je bloeddruk laten controleren
ReagerenCatootje16 mei 2018 om 18:24Je voedingspatroon kan uitmaken. Veel mensen eten teveel snelle suikers. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen. Denk in dit kader bijv aan magnesium, vitamine B en D en misschien taurine. Verder jezelf in acht nemen. De een kan wel een zware sport aan; de ander misschien niet. Bij intensief sporten heeft je lichaam sowieso voldoende voedingsstoffen nodig.
ReagerenCinna197417 mei 2018 om 15:10Daar ga ik eens even naar kijken. Dank voor de uitleg.
Reageren