Zoeken Vraag het forum

slappe benen, trillende spieren, doof gevoel in voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Guinevere

Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden merk ik dat mijn kracht bij het sporten achteruit gaat. Dit gaat gepaard met trillende spieren in onder- en bovenbenen (beide kanten), een doof/branderig gevoel in mijn voeten (GEEN slapend gevoel), en flinke vermoeidheid. Zelfs als ik een dag niets gedaan heb, ben ik doodop. ’s Ochtends sta ik moe op.

Mijn huisarts heeft me laten prikken op schildklierfunctie en vitaminen en spoorelementen. Daar is niets uitgekomen. Hij weet ook niet waar het aan ligt en zegt dat mijn klachten te vaag zijn om nader onderzoek te plegen.

Ondertussen zit ik qua krachtvermogen op ongeveer 60% van waar ik begin dit jaar was. In plaats van een leg press van 160 kilo, bijvoorbeeld, zit ik nu op ongeveer 100. Ik vind dat een behoorlijk ernstig krachtverlies.

Ik maak me zo langzamerhand flink zorgen. Als ik dat dove gevoel in mijn voeten heb, kan ik nauwelijks op mijn benen staan, zo slap zijn ze.

Mijn vragen zijn: is er iets wat ik bij de huisarts kan aandragen als startpunt voor nader onderzoek? Maak ik me zonder reden zorgen, of kan dit iets ernstigs zijn?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga eens naar een fysiotherapeut en laat eens goed naar je spieren kijken…

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord, Tandor.

Vandaag heeft de fysiotherapeut een onderzoek gedaan en daarna ben ik na het spreekuur aan nog even bij de huisarts geweest op voorspraak van de fysio. Die heeft mijn reflexen onderzocht. Die waren niet in orde, en ik word doorgestuurd naar de neuroloog.

Tja. Ik maak me nu ernstige zorgen, terwijl dat misschien niet eens nodig is.

Reageren
    Guinevere

Bovenstaande ben ik dus 🙂

Reageren
    John (moderator)

Dan toch maar even afwachten wat de neuroloog ervan gaat vinden.
    Dat je reflexen niet goed zijn wil niet meteen zeggen dat er iets ernstigs aan de hand moet zijn.

Reageren
    Anoniem

Hoe is het nu met u ?

Reageren
    Vitamine D gebrek

Reageren
Reageer op: slappe benen, trillende spieren, doof gevoel in voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.