- Pr1 maart 2026 om 19:40
Goedeavond,
Sinds enkele keren lopen heb ik last van kniepijn. Ik train 4x per week enkele uurtjes. Normaal nooit geen last van gehad. Nu ben ik een medisch laborant, heb mijn bloed getest, vitamine D telaag… Hiernaast urine getest, waarbij Mg en Ca zeer gedaald zijn. Nu weet ik dat deze allemaal samen in verband staan met elkaar en verantwoordelijk zijn voor de botten. Kan dit de pijn verklaren? Wat kan ik het best doen? Ik twijfel om eerst nog eens het parathormoon te bepalen, en eventueel supplementen te nemen? Iemand aanraders of meer informatie? Alvast bedankt
3 reactiesReagerenPr1 maart 2026 om 19:44Nog iets toe te voegen, ik ben nog maar 22 jaar, dus van ouderdom zou het niet mogen afkomstig zijn 😉
Reageren
Peter (huisarts)
1 maart 2026 om 19:47Ik zou bij kniepijn eerst de knie/ banden een willen onderzoeken. En bij welke wel/ niet activiteiten heb je het en waar?
Reageren
misschien toch eerst een consult huisarts cq fysiotherapeut (directe Toegankelijkheid Fysiotherapie) voordat je het biochemisch wil gaan verklaren!Pr1 maart 2026 om 20:31Anatomie van de knie ken ik niet veel van 😅. Het bevindt zich net onder de knie. Kan dit eventueel door overbelasting komen, wegens ik het nog nooit gehad heb? Ik sport al enkele jaren en is nu het eerste maal… Inderdaad misschien eens naar fysio gaan, maar de tekorten moeten wel aangevuld worden vermoed ik? Aangezien er heel lage hoeveelheid naar de urine gaat?
Reageren