- Anoniem3 mei 2014 om 15:42
Ik heb al een tijdje last van mijn knieën. Ik ben erg actief dus dit is erg vervelend, niet dat ik gestopt ben met sporten. Ik voetbal op een vrij hoog niveau en wil eigenlijk niet stoppen maar ik snap wel dat ik moet oppassen.
De pijn verschilt nogal, soms lijkt het erg op groeipijn (zo’n zeurende doffe pijn), soms zijn het pijnscheuten. Ook zijn mijn knieën soms een beetje onstabiel. Het wordt erger tijdens fietsen, traplopen, hurken en lang stil zitten.
De pijn begon geleidelijk ongeveer 3 jaar geleden.
Kan de dokter hier iets aan doen of moet ik afwachten tot het over gaat?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2014 om 17:31Hoe oud ben je?
ReagerenAnoniem3 mei 2014 om 21:11ik ben 15 (meisje)
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2014 om 21:28Gezien je leeftijd, kunnen het inderdaad groeiklachten zijn. Op zich is daar niet veel aan te doen. Maar omdat je aangeeft dat je knieën soms wat instabiel zijn, is het toch goed om dat even te laten controleren door de huisarts of fysiotherapeut.
ReagerenAnoniem4 mei 2014 om 07:55okay, dank u wel
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 10:41Hallo
Reageren
Je klachten kunnen heel goed door myofasciale triggerpoints veroorzaakt worden, ook groeipijnen kunnen door triggerpoints in je quadriceps veroorzaakt worden. Je kunt op internet allerlei informatie vinden, misschien weet je huisarts er iets over. Het boek van Claire Davies was voor mij de oplossing na 30 jaren pijn.