- Anoniem15 april 2018 om 14:56
Hallo,
ik ben een meisje van 14 en was gister aan het fietsen. Ik wilde over een verkeersdrempeltje heen springen maar mijn stuur kwam verkeerd waardoor ik over de kop sloeg. Ik kreeg daarbij mijn stuur in mn buik. Er staat nuet een afdruk van. Daarnaast kwam ik op mijn hoofd en rug. Deze deden veel pijn. Het bewegen van mijn nek kon ik niet. Ik ben toen door een oudere dame naar huis gebracht waar mijn ouders mij in bed hebben gelegd. Ik lig daar al sinds gistermiddag en de pijn blijft. Ik heb veel buikpijn rechtsonderin en linksonderin. Daarnaast heb ik het heel erg benauwd en doet ademen pijn. Erder doet het in het midden van mijn rug en nek pijn als ik beweeg. Wat zou dit kunnen zijn? En hoe kan ik zorgen dat de pijn onder controle blijft?
29 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 april 2018 om 15:40Je zou toch echt naar de dokter moeten met die klachten…..
ReagerenAnoniem15 april 2018 om 16:34ja dat is mij ook al verteld door die oude dame. Zij wilde de ambulance bellen omdat ik zoveel pijn had, maar ik zei dat ze dat niet mocht doen. Ik ben namelijk heel erg bang voor ziekenhuizen. Ik heb vroeger dingen meegemaakt in het ziekenhuis waardoor ik sinds mijn 10e echt bang ben en er nooit naartoe ga.
ReagerenAnoniem15 april 2018 om 16:35weet u misschien wat voor onderzoeken ze doen, misschien dat ik me er dan op een of andere manier overheen kan zetten!?
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2018 om 16:43Ze zullen aan je buik voelen en eventueel een echo maken. Maar je moet in ieder geval wel z.s.m. naar de dokter
ReagerenAnoniem15 april 2018 om 17:16als er iemand aan mijn buik zit doet dat echt heel veel pijn. Maar oké ik snap dat het anders er istige gevolgen zou kunnen hebben, we gaan wel even naar het ziekenhuis.
ReagerenAnoniem15 april 2018 om 19:28ik lig nu nog in het ziekenhuis, ik moet sowieso 2 nachten blijven?. Er was iets van vrij vocht te zien op de echo. Bedankt voor u reactie. Ik ben blij dat ik gegaan ben, anders had het heel anders af kunnen lopen.
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2018 om 19:31Oke. Heel veel beterschap…
Reageren
Laat morgen nog even weten hoe het gaat.Anoniem15 april 2018 om 19:36dank u wel… zal ik doen!
ReagerenAnoniem16 april 2018 om 14:45hoi,
hier nog even de update.
het gaat nog niet heel veel beter, ik heb vanacht heel veel buikpijn gehad, gelukkig kreeg ik daar wat tegen dus kon ik uiteindelijk toch nog een paar uurtjes slapen. Ook ben ik over gebracht naar het sophia kinderziekenhuis vanwege een te hoog vochtgehalte in mijn buik. Verder heb ik een scan van mn hoofd gehad omdat ik heel vergeetachtig was. Maar daaruit kwam niks. Op dit moment heb ik nogsteeds heel veel pijn, en word er om het uur een echo gemaakt om te kijken of het vrijvocht verergerd. Gelukkig zijn ze wel aardig en geven ze voldoende pijnstilling om de ergste pijn tegen te gaan. Nu alleen nog hopen dat het snel over is.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 16:15Ik hoop het ook voor je. Ik wens je in ieder geval heel veel beterschap!
Reageren
Laat het even weten als er nog veranderingen of verbeteringen zijn. 😉Anoniem16 april 2018 om 16:47is goed dank u wel❤️
ReagerenAnoniem16 april 2018 om 22:09hoi, ik heb nu extra sterke morfine maar ik word er heel erg misselijk van. Kunnen ze hier ook iets tegen doen en moet ik dus even zeggen. Of gwn rustig doorademen en proberen te slapen?
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 23:02Je moet dat zeker even zeggen. Daar kunnen ze je wat voor geven…. Het is niet nodig om zo misselijk te zijn
ReagerenAnoniem16 april 2018 om 23:11bedankt ik heb er iets voor gekregen, de pijn is ondertussen minder maar het wel bloed overgegeven. Dus miet nog minimaal 3 dagen blijven.
Reageren