Zoeken Vraag het forum

Last van rug, borst en arm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • River

Hoi allemaal!
    Ik ben een meisje van 20 jaar. Afgelopen zomer zijn mijn klachten begonnen. Allereerst kreeg ik last van pijn op mijn borstbeen. Hier kwamen een aantal klachten bij. Ik had pijn aan de linkerkant in mijn rug, last van benauwdheid en hartkloppingen. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest. Die dacht allereerst aan hyperventilatie. Toch voelde ik mij niet goed bij deze conclusie. Ik kon mij er niet in vinden. Ik heb geen last van stress of angsten, mijn ademhaling is normaal. Ik heb het nog even aangekeken. Ondertussen kreeg ik steeds meer last van mijn rug. Mijn rugpijn, ter hoogte van mijn onderste ribben werd steeds erger. De klachten komen voornamelijk in rust voor. Ook kreeg ik last van steken op de borst en pijn in de ledematen. Het gevoel in mijn pink en onderarm werd dof en het tintelde vaak. Ook deed het soms zeer wanneer ik op mijn zij lag of op mijn billen zat. Het gevoel alsof ik er al dagen op gezeten had. Nog een keer naar de dokter, die stoorde mij door naar het zkekenhuis. Hier een longfoto en hartfilmpje laten maken. Dit was gelukkig goed. Ik ben voor mijn rugpijn naar de fysio gegaan. Dat hielp voor even. Rugpijn werd daarna minder,maar de pijn in mijn arm werd steeds heftiger. Rechterarm doet zeer vanaf schouder tot vingers. Dofheid in vingers,kramp in hand en pijn in pols, elleboog en schouder. Weer naar de dokter geweest. Medicijnen gekregen voor de pijn in de arm. Helaas hierna nog meer vage klachten gekregen. Erg veel hoofdpijn, druk in het hoofd, opeens erg duizelig en zicht is verminderd. Wat moet ik hier mee? Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

Met vriendelijke groet.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    River

Dag Tandor,

Fijn dat u reageert onder mijn post. Ik heb de zelftesten inderdaad al ingevuld. Goede tip! De test geeft aan dat er aanwijzingen aanwezig zijn. Toch klopt dit niet goed bij mijn gevoel. Er ontstaat vaak een pijnaanval, wanneer ik in rust ben en mij ontspan, bv een film kijken. Op het moment gaat alles goed hier, school gaat vanzelf en ik ben lekker aan t werk en sporten. Wel maak ik mij druk om mijn klachten. Dit houdt mij bezig.

Reageren
    John (moderator)

dat is vaak het probleem. Je bent je er zelf niet van bewust dat je hyperventileert. Zeker niet als het chronisch is. Dat de klachten juist optreden in rust is toch een typisch verschijnsel voor dat soort klachten.

Reageren
    River

Bedankt voor uw reactie. Misschien is het dan toch verstandig om hier meer op te focussen. Heeft u tips voor het onderzoeken en behandelen van dit probleem?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je toch veel klachten hebt, zou ik je eigenlijk willen aanraden om daar met een psycholoog over te praten…

Reageren
Reageer op: Last van rug, borst en arm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.