Zoeken Vraag het forum

Pijn in benen bij rust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Catootje

@Gijsje. bij pijn in je benen kunnen soms tekorten aan bepaalde voedingsstoffen aan de orde zijn. Medicijnen zorgen vaak voor nog meer tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen en andere stoffen. Misschien dat er ook sprake is van een verminderde doorbloeding. Op internet kan je wel vinden welke medicijnen wat voor tekorten teweeg brengen.

Corrie

Ik heb sinds 2012 last vanmijn linker been Het begon bij mijn grote teen Het voelde of hij beklemt werd Nu ben ik gaan sporten ben tien kilo afgevallen Maar mijn probleem is nog erger bij het sporten en lopen geen last Maat zodra ik rust of wil gaan slapen begind de ellende pijn mijn in linker kuit en buiten kant van mijn been hij voelt stijf er zitten vele knopen in mijn spieren Alles laten onder zoeken niks gevonden Vaat onderzoek zenuwe onder zoek in een
    Scanne geweest fisio podoloog neuroloog niemand kan mij helpen Weet iemand raad ?

Reageren
    Anoniem

heb zelf ook veel last met namen van boven been maar de steek begint in boven been en eindigt in onder been als ik ga liggen is het weg maar is heel vervelend voor op school want het gaat gw door alleen krijg er alleen last van als ik lang moeten staan zoals in de pauze dus lopen en lang staan maken het erger maar zitten ook vande week terug naar huis arts want ben via de fysio weer terug gestuurd hij dacht namelijk eerst aan een hamstringblessure maar mijn fysio dus niet meer maar ze zij niet Waar aan wel maar ze wou wel graag dat ik foto’s echo’s en scan’s zou laten maken maar mijn huisarts van rust alleen wel genoeg en nu sport ik al drie a vier maanden niet meer en klachten verergeren maar als ik sport ook iemand nog advies? En zit zelf ook al door huis arts aan vitamine d en caluim en magnesium tabletten en ben 13 jaar oud maar hopelijk heeft iemwnd nog advies wat ik kan doen

Reageren
    Michelle

@rachelle, ben je al achter de oorzaak gekomen? Ik ben al meerdere malen naar de huisarts geweest, maar tervergeefs. Ik heb het idee dat het erger is als ik de dag ervoor alcohol heb gedronken. Herken jij dit ook?

Reageren
    amber

Heb heel veel pijn in de benen op bed.Als ik op bed ga,is er niets aan de hand,maar moet ik er s nacht af om b.v te plassen is het een drama.Volgens de arts is het isias,heb diclofanac ervoor maar helpen niet meer.Ook steunzolen aan laten meten,helpt ook niet veel,dan vee lrugklachten.Wie heeft er een oplossing voor me.

Reageren
    Annelies

Hey,

Ik heb sinds paar jaar pijn in links been vanaf heup. De laatste tijd veeeel erger thv pezen aanbknie en scheenbeen. Het neemt mijn leven over. Ben al bij veeeeel dokters geweest….weet iemand raad. Iedereen schrijft wel pijnstilling voor.. ik zou willen weten wat het is, weet me geen raad meer.

Reageren
    mira

Hallo ik heb in bijde benen spierpijn en brandende pijn

Ik zoek ook naar een oplossing het is een vreselijke pijn

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Soufian

vervelend voor je, wel herkenbare symptomen.

Je slaapt waarschijnlijk ook niet diep genoeg waardoor je vermoeid wakker wordt en vermoeid eruit ziet.. bleek enz..

onderliggend probleem is vaak dat men de lat hoog legt voor zichzelf en onvoldoende voldoening haalt uit werk/sociale omgeving.

Gun jezelf mentale rust en accepteer wat je hebt en waardeer het meer. Doe wel alleen dingen die je echt wil doen. En geef je grenzen aan.

Medicatie kan helpen maar niet voor iedereen; Gabapentine bv. Lage dosering.

Reageren
    Tj

Naar de huisarts.op dit form kan niemand u helpen.dat begrijpt u toch wel.

Reageren
    Pattie

Hallo allemaal, ook ik heb al weken last van m’n benen, s’nachts heb ik het gevoel ze te moeten blijven bewegen. Kan geen lekkere houding vinden.  Heb ook al geruime tijd pijn in mijn onderrug en heb ook artrose.  Wat zou die last/onrustige gevoel nu kunnen veroorzaken?

Gr Pattie

Reageren
    John (moderator)

Voor RLS kunnen verschillende oorzaken zijn. ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Peter

Ik heb continue zeurende pijn na een activiteit of inspanning met werkzaamheden door mijn hele lichaam vooral armen of benen beïnvloed mijn leven een beetje waarschijnlijke keren naar de dokter geweest maar die weten het niet loop er al jaren mee wie herkend dit

Reageren
    13 jaar oud

Hoi ik ben 13 en heb al ongeveer 3 jaar elke dag last van mijn linker been, de pijn verschilt met wat ik doe zoals bij liggenheb ik het in boven been en onder been aan de achter kant met lang durig staan bijv met sporten dan krijg ik het in mijn bove been aan de achter kant en mijn rug. Ben al naar de huisarts geweest die dag eerst aan een gescheurde hamstring maar dat was het niet dus toen weer opnieuw naar de huisarts toen moest ik 4 maanden rust van sporten, de pijn werd alleen maar erger, na vier maanden dus weer naar de huisarts en moest ik foto’s laten maken van mijn rug been en bekken daar kwam ook niks bijzonders uit, dus stuurde hij mij naar de kinder arts die kon ook niks vinden, en die stuurde mij naar een manueel fysio therapeut die zag op de foto’s een bekken scheef stand en een onder rug die vast stond. Momenteel zijn we al weer 3 jaar veder en nog steeds veel pijn en mijn bekken gaan steeds weer scheef staan. Ik ben ook iemand die graag sport maar door dit meld ik me vaak af wn ben ik ook gestopt met een aantal sporten school gym doe ik wel aan mee maar met veel pijn.

Reageren
    Nicole*

Hallo ik ben nicole,

(24)

Ik heb ook fr zelfde klachten

vooral in de avond en soms ook overdag

alleen valt de pijn wel mee maar heb ik het idee of mijn benen strak ingebonden zijn. Ben er mee naar de huis arts geweest en die stuurde mij naar huis met “het is geen hernia” dat wist ik zelf ook al… mijn voeten voelen niet erg koud aan en ik heb het ook na een dag rust houden kan iemand mij mischien meer vertellen

Reageren
Reageer op: Pijn in benen bij rust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.