- Anoniem20 mei 2016 om 17:23
Ik heb sinds een aantal weken onbewust last van hyperventilatie waardoor mijn klachten enorm zijn toegenomen de laatste dagen. Angstaanvallen die er bij mij insluipen en mij totaal op de kop zetten, met rare gedachtes en benauwdheid met druk op longen en borst. Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan.
Ik heb momenteel last van enkele klachten die mijn leven goed beïnvloeden op het moment.
– Druk op borst / longen met af en toe een steek
– Branderig gevoel op huid, borst en nek
– kortademig / benauwdheid
– schrikkerig en ben er niet helemaal bij
– soort stijf gevoel in m’n rug / spierpijn ofzo
– gevoel van verstikking om hals
– geen behoefte aan films – games of drukte en kan me totaal niet concentreren
– veel piekeren. Vooral als de avond valt en ik alleen ben.
–De huisarts vertelde me dat ik fysio moet volgen voor een beademing oefeningen. Raden jullie mij dit aan om te gaan doen? Of zeg je, joh dat kun je thuis zelf ook doen. Angstaanvallen komen soms in een keer en weet ik even niet wat ik met mezelf aan moet. Ik zeg dan tegen mezelf van kop op het is de hyperventilatie, maar tegelijk ook gevoelens dat ik het mis kan hebben. Onzekerheid, lijkt het. Dat terwijl ik al bij huisarts ben geweest met een bevestiging dat het inderdaad hyperventilatie is.
Ik wil er nog even bij melden dat mijn ademhaling altijd verkeerd was, niet door de buik maar borst. Zijn dit de gevolgen daarvan? En hoelang blijf ik met die pijn op de borst en longen zitten?
Vriendelijke groet,
Johan1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 mei 2016 om 18:10Als je niet aan de slag gaat met ademhalingsoefeningen, zul je de klachten blijven houden.Ik raad je aan om inderdaad naar een fysio te gaan voor de oefeningen.
Reageren