- Lotte12318 maart 2016 om 23:20
Hoi mensen.
Ik ben Lotte, een jonge vrouw van 22 jaar.Ik loop sinds oktober/november 2015 met vage klachten. Ik heb constant spiertrillingen, eigenlijk overal op mijn lichaam. De kuiten, de bovenbenen, de billen, de rug, de lippen, de ogen en handen. Ik heb daarbij ook ongecontroleerde bewegingen van de benen. Ik heb dit alles alleen in rust. Misschien heeft dat er ook mee te maken dat wanneer ik bezig ben ik er ook niet op kan letten. Ik heb ook pijn aan de linkerkant van mijn lichaam, ter hoogte van de borst. Wel helemaal aan de zijkant, dus niet de hartstreek. Ook heb ik pijn rond de linkerschouder en sleutelbeen. Ook heb ik pijn in de nek, ook weer aan de linkerkant. Daarnaast ben ik vaak licht in het hoofd, duizelig dus. Ik heb in het begin ook slikklachten gehad, die zijn inmiddels weg. Mijn onstekingswaarden waren ook iets te hoog bij het bloedprikken. Ik ben dus al bij de dokter geweest. Longfunctietest gedaan, longfoto gemaakt. Lever, nieren en schildklier getest. Hartfilmpje laten maken. Bloeddruk gemeten. Alles was goed. Ik blijf alleen problemen ondervinden en ik weet niet wat ik ermee moet. Wellicht herkent iemand zich in deze klachten of kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 maart 2016 om 23:24Heb je veel stress of spanningen (gehad) ?
Reageren
Doe eens even de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestLotte12318 maart 2016 om 23:33Hey.
Reageren
Ik scoor inderdaad behoorlijk hoog met deze test. Boven 42 geeft een vermoeden en ik scoor 57. Verklaart dit ook de zenuwontladingen/spiertrillingen? Ik begrijp dat een enge spierziekte op mijn leeftijd niet veel voorkomt maarja, google hè.John (moderator)
18 maart 2016 om 23:43Met 57 kun je er rustig van uitgaan dat je hyperventileert. En dat zou in principe je klachten kunnen verklaren.
Kijk eens op onderstaande link naar de mogelijke klachten:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenHet slechte nieuws:
Het is heel vervelend om te hebbenHet goede nieuws:
Reageren
Het is zeker niet ernstig en er is wat aan te doen