Zoeken Vraag het forum

Altijd te warm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sander

Hey allemaal

Ik ben een jongen van 18 jaar, en ik heb het altijd te warm. In tegenstelling tot vele mensen is de zomer voor mij de vervelendste periode van het jaar. Ik heb het namelijk zeer vlug te warm.

Bijgevolg zweet ik ook heel snel: enkele minuten fietsen of stappen is al genoeg. Ik doe 3x per week aan krachttraining en beoefen een vechtssport 2x per week.
    Bij beide hobby’s sta ik al in het zweet na de opwarming, en ik ben blijkbaar de enige die haar last van heeft.

Ik ben 1m80 groot en weeg 83kg. Verder neem ik geen medicijnen of supplementen.

Weet iemand wat dit veroorzaakt?

Groetjes
    Sander

3 reacties
    Reageren
    jan

Hoi Sander

Het kan zijn dat je basale lichaamstemperatuur
    vrij hoog is en dan heb je t snel warm
    omdat je temperatuur vrij snel hoog oploopt.
    Meet eens je temperatuur op als je het warm
    hebt en dit kun je het beste rectaal doen
    tussen je billen dus want dat is de betrouwbaarste methode en dat kun je een aantal keer doen en als je temperatuur
    dan vrij hoog is en als t ook vrij lang duurt eer je temperatuur weer zakt en je vertrouwd het niet dan een bezoek aan de huisarts lijkt me.

Gr
    Jan

Reageren
    SNotje

Drink je graag koude dranken of als je het warm krijgt, drink je dank snel een koud drankje? Als je koud drinkt voert je lichaam namelijk je lichamelijke thermostaat op en krijg je het alleen maar warmer. Probeer eens warme dranken (hoe gek het ook klinkt). Dat helpt misschien.

Reageren
Reageer op: Altijd te warm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.