Zoeken Vraag het forum

Na plotselinge ernstige vermoeidheid, spieren sterk verzwakt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • liesje111

Hallo,

Ik loop inmiddels al een paar maanden verschillende artsen af, en vroeg me af of iemand hier misschien nog ideeën had over in welke richting ik het zou kunnen zoeken.

Het probleem is dat ik na in januari flinke koorts te hebben gehad, ik nog lang heb gesukkeld door oververmoeidheid. Laatste maanden zijn daar echter ook een soort ‘aanvallen’ bij gekomen die ik niet kan verklaren. Bij zo’n aanval wordt ik plotseling overvallen door de moeheid, en móet ik echt even slapen of gaan liggen. Dan herstel ik vervolgens vrij snel, maar heb direct daarna last van erge spierzwakte in mijn benen. Zeker nog 2 a 3 dagen erna heb ik dan nog last van stijfheid en ook pijn in de spieren in mijn benen.

De neuroloog heeft inmiddels al veel uit kunnen sluiten. Nu loop ik bij een internist die wil nagaan of er wel voldoende cortisol wordt aangemaakt door mijn bijnieren. Maar ben eigenlijk wel erg benieuwd of er bij iemand misschien een lampje gaat branden wat dit ook zou kunnen zijn.

Bedankt voor het meedenken!

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wat is de oorzaak van jouw griep geweest? Ben je in een buitenland geweest, of woon je misschien in de buurt van grote stallen?

Reageren
    liesje111

Leek eerst een gewone griep te zijn. In oktober nog naar Tunesië geweest (maar daarna al wel getest op parasieten). Woon niet in de buurt van stallen.

Reageren
    Anoniem

Een niet goed uitgeziekte griep kan lang nasudderen hoor…

Reageren
    liesje111

Maar dat het met uitvalsverschijnselen gepaard gaat, dat heb ik zelf eigenlijk nooit eerder gehoord..

Reageren
    marg
Reageer op: Na plotselinge ernstige vermoeidheid, spieren sterk verzwakt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.