Sinds ruim vijf weken heb ik een opgezette lymfeklier in de hals (bobbeltje met rondom kleine opgezette kliertjes). Ben bij de huisarts geweest en er is bloed onderzocht. Er was geen infectie. Nu is de klier nog steeds opgezet. Ben wel de laatste weken verkouden geweest en vorige week griep gehad. Een paar dagen geleden voelde ik iets boven de opgezette klier, ook een klein opgezette kliertje. Het euvel is wel dat ik wel iedere dag voel en erop duw of het de klier is opgezet. Ik raak er een beetje mee bezet. Alvast bedankt.
Kan lang aanhoudend, niet elke keer aan lopen te drukken en te doen. Word het alleen maar erger. Er is bloed onderzocht. Niks aan de hand
Voel nu rechts ook vergroting naast de bestaande, nu 2 kleine bobbeltjes. Denk toch maar naar de huisarts te gaan?
Nog een aanvulling. Aan de buitenkant is te zien dat de zwelling is geslonken, ten opzichte van eerder. Al die tijd, 5 weken, was er geen verandering te merken, er was geen groei. Nu ineens wel, zoals hierboven beschreven. Zou het kunnen doordat ik er steeds aan voel en op druk?
ja als je daar iedere dag aan zit te frunniken, gaan ze niet weg en kunnen zelfs ontstoken raken
Bedankt voor de reactie.
Maar hoe kunnen er nu toch weer nieuwe bobbeltjes ontstaan, naast de bestaande? Kan dat dan doordat je er aan zit?
ja, je zit er teveel aan
Zaterdag vooral heb ik er veel opgedrukt, omdat ik ongerust was dat de klier nog voelbaar was. Wanneer zou ik teruggaan naar de huisarts?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Blijf er voorlopig eens vanaf. Een aanwezige lymfeklier is een onschuldig verschijnsel.