Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier opgezet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joop

Sinds ruim vijf weken heb ik een opgezette lymfeklier in de hals (bobbeltje met rondom kleine opgezette kliertjes). Ben bij de huisarts geweest en er is bloed onderzocht. Er was geen infectie. Nu is de klier nog steeds opgezet. Ben wel de laatste weken verkouden geweest en vorige week griep gehad. Een paar dagen geleden voelde ik iets boven de opgezette klier, ook een klein opgezette kliertje. Het euvel is wel dat ik wel iedere dag voel en erop duw of het de klier is opgezet. Ik raak er een beetje mee bezet. Alvast bedankt.

8 reacties
    Reageren
    Fdv

Kan lang aanhoudend, niet elke keer aan lopen te drukken en te doen. Word het alleen maar erger. Er is bloed onderzocht. Niks aan de hand

Reageren
    Joop

Voel nu rechts ook vergroting naast de bestaande, nu 2 kleine bobbeltjes. Denk toch maar naar de huisarts te gaan?

Reageren
    Joop

Nog een aanvulling. Aan de buitenkant is te zien dat de zwelling is geslonken, ten opzichte van eerder. Al die tijd, 5 weken, was er geen verandering te merken, er was geen groei. Nu ineens wel, zoals hierboven beschreven. Zou het kunnen doordat ik er steeds aan voel en op druk?

Reageren
    John (moderator)

ja als je daar iedere dag aan zit te frunniken, gaan ze niet weg en kunnen zelfs ontstoken raken

Reageren
    Joop

Bedankt voor de reactie.

Maar hoe kunnen er nu toch weer nieuwe bobbeltjes ontstaan, naast de bestaande? Kan dat dan doordat je er aan zit?

Reageren
    John (moderator)

ja, je zit er teveel aan

Reageren
    Joop

Zaterdag vooral heb ik er veel opgedrukt, omdat ik ongerust was dat de klier nog voelbaar was. Wanneer zou ik teruggaan naar de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Blijf er voorlopig eens vanaf. Een aanwezige lymfeklier is een onschuldig verschijnsel.

Reageren
Reageer op: Lymfeklier opgezet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.