Zoeken Vraag het forum

Lymfeklieren opgezet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melissa

Hallo,

Mijn lymfeklieren zijn ongeveer een maand opgezet. Ik voel er een in mijn rechter en eentje in mijn linker hals, ongeveer onder mijn oor en kaakhoeken.ja op google staat dat ik contact moet opnemen met de huisarts wanneer ze langer dan twee weken zijn opgezet. Maar mijn huisarts zegt dat het niet ernstig is zolang hij niet groeit en egaal aanvoelt. Ik weet trouwens ook niet waarom ze zijn opgezet. Ik heb geen ontsteking, infectie of virus opgelopen, ik ben ook niet ziek geweest (verkouden etc.) weet iemand wat ik hiermee moet doen? Ik wil graag weten waarom ze zijn opgezet? En ook nog is voor zo lang. Ze zijn wel kleiner geworden vergeleken 1 maand geleden en voelen platter aan maar ik voel ze nog wel. Moet ik misschien gaan bloedprikken om te kijken wat er mis is?

6 reacties
    Reageren
    Melissa

Oh en ik voel er ook best vaak aan, omdat ik de neiging heb om het bij te houden of hij groter wordt of niet, ik ben een beetje hypochonder.

Reageren
    Melissa

In mijn oksels en liezen zijn ze niet opgezet btw, alleen mijn hals

Reageren
    Suus

Je huisarts zal toch wel weten waar hij het over heeft.

En zolang jij aan die klieren blijft voelen, zullen ze nooit weggaan! Je kunt zelf zorgen dat ze geïrriteerd of zelfs onstoken raken als je er steeds aan zit. Blijf er dus vanaf voor je zelf problemen veroorzaakt!

Reageren
    Melissa

Ik vraag me dan af waarom er op het internet staat dat een lymfeklier maar 2 weken opgezet hoort te zijn, mijn huisarts doet alsof er niks aan de hand is en alsof het hoort.

Reageren
    John (moderator)

Lymfeklieren kunnen wel maanden opgezet blijven als je er maar vaak genoeg aanzit.

Reageren
    Suus

Omdat je huisarts 10 jaar medicijnen heeft gestudeerd en een antwoord geeft aan de hand van jou persoonlijke situatie en verhaal.

En Google een greep doet uit alle mogelijkheden die in zn zoekmachine te vinden zijn, zonder enige vorm van kennis of onderzoek. En hoe meer jij zoekt, hoe beter Google zn best doet en hoe fataler de aandoeningen worden die je voorgeschoteld krijgt. Google is geen dokter, maar gewoon een hele grote verzamelbron met allerlei willekeurige informatie. Even schudden met zn hoge hoed en een lootje trekken wat jij allemaal zou kunnen mankeren…….

Reageren
Reageer op: Lymfeklieren opgezet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.