- Melissa5 september 2023 om 23:49
Hallo,
Mijn lymfeklieren zijn ongeveer een maand opgezet. Ik voel er een in mijn rechter en eentje in mijn linker hals, ongeveer onder mijn oor en kaakhoeken.ja op google staat dat ik contact moet opnemen met de huisarts wanneer ze langer dan twee weken zijn opgezet. Maar mijn huisarts zegt dat het niet ernstig is zolang hij niet groeit en egaal aanvoelt. Ik weet trouwens ook niet waarom ze zijn opgezet. Ik heb geen ontsteking, infectie of virus opgelopen, ik ben ook niet ziek geweest (verkouden etc.) weet iemand wat ik hiermee moet doen? Ik wil graag weten waarom ze zijn opgezet? En ook nog is voor zo lang. Ze zijn wel kleiner geworden vergeleken 1 maand geleden en voelen platter aan maar ik voel ze nog wel. Moet ik misschien gaan bloedprikken om te kijken wat er mis is?
6 reactiesReagerenMelissa5 september 2023 om 23:50Oh en ik voel er ook best vaak aan, omdat ik de neiging heb om het bij te houden of hij groter wordt of niet, ik ben een beetje hypochonder.
ReagerenMelissa5 september 2023 om 23:51In mijn oksels en liezen zijn ze niet opgezet btw, alleen mijn hals
ReagerenSuus6 september 2023 om 07:23Je huisarts zal toch wel weten waar hij het over heeft.
En zolang jij aan die klieren blijft voelen, zullen ze nooit weggaan! Je kunt zelf zorgen dat ze geïrriteerd of zelfs onstoken raken als je er steeds aan zit. Blijf er dus vanaf voor je zelf problemen veroorzaakt!
ReagerenMelissa6 september 2023 om 21:44Ik vraag me dan af waarom er op het internet staat dat een lymfeklier maar 2 weken opgezet hoort te zijn, mijn huisarts doet alsof er niks aan de hand is en alsof het hoort.
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2023 om 21:48Lymfeklieren kunnen wel maanden opgezet blijven als je er maar vaak genoeg aanzit.
ReagerenSuus7 september 2023 om 08:54Omdat je huisarts 10 jaar medicijnen heeft gestudeerd en een antwoord geeft aan de hand van jou persoonlijke situatie en verhaal.
En Google een greep doet uit alle mogelijkheden die in zn zoekmachine te vinden zijn, zonder enige vorm van kennis of onderzoek. En hoe meer jij zoekt, hoe beter Google zn best doet en hoe fataler de aandoeningen worden die je voorgeschoteld krijgt. Google is geen dokter, maar gewoon een hele grote verzamelbron met allerlei willekeurige informatie. Even schudden met zn hoge hoed en een lootje trekken wat jij allemaal zou kunnen mankeren…….
Reageren