Zoeken Vraag het forum

Al 6 maanden vreselijk beroerd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jenny

Sinds een maand of 6 ben ik zo beroerd dat ik helemaal niet meer functioneer. Al mijn bezigheden heb ik naast me neer moeten leggen en ik kan geen kant op.
    Ik ben enorm misselijk, heb een gek gevoel in m’n maagstreek, duizelig (alles draait om me heen) ik heb last van hoofdpijn, hevige vermoeidheid en zware, pijnlijk benen.
    Het afgelopen half jaar ben ik zeker 25-30 kilo afgevallen, ik had overgewicht maar nu ga ik juist compleet de andere kant op.
    Toen deze ellende begon maand geleden ben ik een keer op de eerste hulp geweest in het weekend omdat ik al weken constant aan het overgeven was, ik diarree had en ik zelfs geen water meer binnen hield. Daar hadden mijn man en ik allebei het gevoel helemaal niet serieus genomen te worden. Voordat er ook maar enig onderzoek gedaan is werd het als psychische klachten bestempeld. Uiteindelijk is er een week later bloed geprikt en is er een echo van mn buik gemaakt, ik moest zowat smeken om onderzocht te worden. Op de echo waren uiteindelijk galstenen te zien, dus een week of 6 geleden is mijn galblaas verwijderd. De pijnaanvallen die ik eerder had zijn daarmee weg gegaan, maar alle andere klachten zijn gebleven en ik loop nu echt op m’n laatste benen.
    Eten lukt nauwelijks omdat ik zo ontzettend misselijk ben, ik ben helemaal verrot en ik weet me gewoon geen raad meer.
    Ik heb zelf echt het gevoel dat er iets enorm mis is in m’n lichaam maar bloedonderzoek laat geen ernstige afwijkingen zien dus ik word door de huisarts steeds naar huis gestuurd met de boodschap dat het volgende week misschien beter gaat en dat ik het maar aan moet kijken, maar inmiddels ben ik compleet wanhopig en echt helemaal op.
    Wat kan er aan de hand zijn en wat moet ik hiermee?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet met die klachten terug naar de MDL arts gaan… Je zou nog steeds klachten van de galwegen kunnen hebben

Reageren
    Catootje

In elk geval naar een arts. Daarnaast eens advies vragen aan een complementair genezer. Galstenen komen vaak ook voor in de lever. Galblaas verwijderen doet sowieso niets aan oorzaken. Denk bij overgewicht aan insulineresistentie. Insulineresistentie kan voor meer problemen zorgen. Ik zou ook zeker je voedingspatroon eens onder de loep nemen. Snelle suikers kunnen voor problemen zorgen. De trend van tegenwoordig om minder of geen vlees te eten, kan ook voor problemen zorgen. Zo werkt soja ontregelend op je schildklierhormonen. Ook zitten in kant-en-klare vleesvervangers veel toevoegingen. Sowieso altijd kijken naar etiketten.

Reageren
    Jenny

De MDL arts vond me bij voorbaat al een aanstelster en wilde een psychiater raadplegen. 😕

Reageren
    Jenny

@Catootje

bedankt voor de tips. Eten lukt het laatste half jaar nauwelijks. Ik kom niet veel verder dan een schaaltje yoghurt met wat noten of een boterham en ’s avonds wat groente en vlees, en zelfs dat lukt al regelmatig niet. Soja of kant-en-klare zooi eet of drink ik nooit.

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan een verwijzing voor een second opinion en ga naar een MDL arts in een ander ziekenhuis

Reageren
Reageer op: Al 6 maanden vreselijk beroerd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.