- Jonas7899 mei 2014 om 17:43
Hallo,
Ik ben een jongen van 15 en zou graag mijn verhaal vertellen.
Ik zal het proberen zo kort mogelijk te houden aangezien het al meer dan 2 jaar aan de gang is.
Ruim 2 jaar geleden waren we een keer gaan winkelen in de stad en hadden daar ook een broodje besteld. We deden dit regelmatig en altijd in hetzelfde restaurant. Enkel deze keer kreeg ik na het eten eerst een opgeblazen gevoel, daarna opeens uit het niets het gevoel dat ik ging overgeven. Iedereen kent het wel, veel speeksel,duizelig, warm en zweten,… Alleen kwam er niets. Daarna kreeg ik nog ontelbare van dat soort ‘golven’. ’s Avonds ging het gelukkig weer beter en ik ging verder zonder problemen. 2 maanden later waren we met de familie gaan eten waarna ik weer exact hetzelfde gevoel kreeg dat opnieuw aanhield. Weer kwam er niets, het enige verschil was dat ik deze keer de volgende dag nog steeds last had. Naar de huisarts geweest, maagzuurremmers gekregen aangezien mijn achtergrond. In 2009 had ik ook al last van mijn maag na een buikgriep. Dit ging een aantal jaar goed en was er toen ook vanaf gekomen met omeprazole 20 mg. En inderdaad, na een week ging het alweer beter. Dit ging goed voor een aantal maanden, tot ik op vakantie in het ziekenhuis belandde omdat ik niet kon eten en drinken. Telkens weer dat verschrikkelijke gevoel, maar nooit echt overgeven. Een maand later weer het ziekenhuis in, ik woog nog maar 38 kg en was 1m62 groot… 2 gastroscopieen gehad. Ik bleek een zeer zware maagontsteking en schimmelinfectie te hebben. Ik kreeg 40 mg omeprazole waarmee het een maandje beter ging, nog niet helemaal weg hoor. Toen, in december ging het weer slechter, zelfs met de 40 mg. Dit verdween vanzelf en we wilden afbouwen met de maagzuurremmers. Ik heb een tijdje op 20 en toen zelfs 10 mg gezeten. Totdat het weer helemaal verkeerd ging. Weer 40 mg, toen een echt goede periode gehad waar ik weer minstens 6 kg bijgekomen ben. Maar een paar maanden later ging het weer mis, zelfs met 40 mg opnieuw. Heb toen 40 mg Esomeprazole gekregen. Dit hielp niet dus ze hebben de dosis verlaagd naar 20 mg om te zien of dit iets uit zou halen. 2 maanden geleden liep het echter weer fout, opnieuw het ziekenhuis in, weer gastroscopie, alleen konden ze deze keer niks vinden. Talloze bloedonderzoeken, urine getest, poep onderzocht,… helemaal niets. Dus toen ben ik doorgestuurd naar de psycholoog en de logopediste om te kijken hoe ik at en om de emotionele spanning die erbij komt kijken aan te pakken. Ook medicijnen voor een eventueel vertraagde maaglediging gekregen, deze hielpen niets. Daarna ging het een tijdje beter, tot ik 2 weken geleden opnieuw in het ziekenhuis belandde. Daar hebben ze enkel maar weer een infuus gegeven en gezegd dat ze niks meer voor ons konden betekenen omdat ze niks lichamelijks konden aantonen. Op dit moment zit ik nog steeds met last, nog steeds het gevoel van overgeven, het gekke is alleen dat ik in die 2 jaar nog niet één keer heb overgegeven. Ik word er compleet gek van, het gezinsleven is helemaal overhoop gegooid. Het grootste probleem blijft drinken, ik drink enkel water, maar toch lijkt het alsof mijn maag het volume niet aankan, ook al drink ik kleine slokjes. Ik ben nu 1m70 en weeg nog steeds maar 46 kg. We weten absoluut niet meer wat te doen, school is moeilijk omdat ik me ’s ochtends goed kan voelen, en dan opeens ’s middags niet meer waardoor ik veel lessen en testen mis. Ik zou gewoon zo graag weer eens normaal uit eten kunnen gaan, of met vrienden weg zoals een jongen van 15 dat hoort te doen. Ik word er zo ongelukkig van, maar kan alleen maar hopen dat er op een dag een oplossing komt.Groeten, Jonas
1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 mei 2014 om 18:07Nou Jonas, dat is nogal wat.
Reageren
Er zal toch opnieuw en beter gekeken moeten worden wat de oorzaak van je klachten is. Ik zou je dus willen adviseren, om bij de huisarts een nieuwe verwijzing te vragen naar een MDL arts in een academisch ziekenhuis.