- Anoniem12 maart 2017 om 21:14
Hallo,
Ik ben een meisje van 18. Normaal gesproken ben ik altijd 1 van die mensen die het eigenlijk nooit koud heeft. In de winter had ik het ook niet gauw koud. EN zoals altijd hadden we deze winter de kachel altijd op 19.5 graden, dit was altijd prima voor mij, soms zat ik zelfs met een t-shirt op de bank. Maar deze winter heb ik gemerkt dat ik niet meer zo resistent ben tegen kou. Mijn handen en voeten zijn vaak erg koud. “S nachts slaap ik vaak met sokken aan, omdat zonder gewoon te koud is, en dit is iets waar ik normaal nooit last van heb.
Het is me ook opgevallen dat als ik thuis ben ik vaak een vest pak om over mijn trui heen te doen, omdat ik het koud heb. Dit is apart voor mij, want normaal gesproken draag ik in de winter een dunne blouse zonder het koud te hebben.
Ik ben laatst getest op o.a. mijn schildklier, deze was in orde.
Hoe kan het zijn dat dit zo veranderd is?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 21:20Dat is een goede vraag, maar kan ze zo niet beantwoorden. Daar kunnen vele verschillende oorzaken voor zijn.
Te weinig eten en/of drinken, vermoeidheid, bloeddruk, stress/spanningen, ondergewicht, bloedsuikerspiegel, bloedvaten, dieet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenAnoniem12 maart 2017 om 22:31Bloedsuiker is in orde volgens bloedprikken 2.weken geleden, ondergewicht heb ik niet.
Ik heb wel een lage bloeddruk (al jaren) en eten/drinken doe ik niet altijd even goed. (Beide doe ik wel eens te weinig, maar ook dit is niks nieuws)
Ik ben een week of 2 geleden bij de huisarts geweest vanwege vermoeidheid (blijkt een vitamine d tekort te zijn) Dus vind het een beetje stom om weer terug te gaan. (Heb altijd zoiets van dan zal hij wel denken, heb je die weer. Ondanks dat ik er amper kom)
Ik kijk wel even aan of het veranderd nu het weer warmer begint te worden. Zo niet breng ik wel een bezoekje aan de huisarts
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 22:53eten/drinken doe ik niet altijd even goed / een vitamine d tekort
Dan hoef je eigenlijk niet meer naar andere verklaringen te zoeken.
ReagerenAnoniem12 maart 2017 om 23:06Eten/drinken, vooral drinken heb ik soms moeite mee (ik vergeet het)
Wat eten betreft, ik heb moeite met goed ontbijten.(Ik probeer er de laatste tijd wel steeds meer op te letten, ik weet hoe slecht het is) Dan eet ik wat als ik op school ben (mueslireep of een ontbijtkoek ofzo) en verder op de dag eet ik 1 boterham en een tussendoortje (over het algemeen van 8.30 t/m 15.30 les). En dan ’s avonds warm eten. Ik weet dat ik niet veel eet op een dag, maar ik heb vaak gewoon niet zoveel honger overdag. Ik weet niet wat het is, het is niet eens dat ik er bewust voor kies om niet te eten, ik doe het gewoon niet, geen trek.
Met het avondeten eet ik wel gewoon, moet dan ook zeggen dat ik meer van het warme eten ben.
Hmm toch die vitamine d dus. Naja ik heb medicijnen gekregen hiervoor, ik hoop dan dat het snel aanslaat. Met die vermoeidheid en het koud hebben ben ik er nu toch echt wel klaar mee.
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 23:20Het zal even duren voordat de medicijnen hun werk doen.
Reageren