- HermanH24 maart 2018 om 12:35
Ik heb regelmatig last van koude handen en koude voeten, als het in de winter echt koud is worden mijn tenen soms tijdelijk wit en heel soms mijn vingers zelfs. Dat van die witte tenen is pas iets van de laatste paar jaar. Koude handen/voeten had ik al langer last van. Het gekke is, op een moment dat ik het niet warm heb, dat ik dan toch flink kan zweten onder mijn oksels, waardoor ik het nog kouder krijg. Ik merk ook dat ik slecht tegen temperatuursverschillen kan. Als ik van een warme ruimte opeens naar een koudere ruimte ga dan begin ik soms ook te zweten, terwijl ik het dan toch frisjes heb .. dat vind ik zo vreemd. Als ik eenmaal langer in een koudere of warmere ruimte ben dan heb ik daar geen last meer van, alleen in het begin zeg maar. Ik begin dit langzamerhand zo beu te worden. Bloed is al meerdere malen onderzocht en ook 2 maal de schildklier, maar de waarden waren mooi binnen de grens.
Wat zouden andere oorzaken kunnen zijn ?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 maart 2018 om 12:37Het zou een probleem van de doorbloeding van handen en voeten kunnen zijn.Vraag om een vaatonderzoek
Reageren